۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۲۳۰
رحمانی فضلی در برنامه بدون تعارف:

9 میلیون تومان حقوق می گیرم/ ماجرای شنود در منزلم دروغ بود/ با گشت ارشاد کاملا موافقم

وزیر کشور در برنامه بدون تعارف حقوق خود را بیش از 9 میلیون تومان عنوان کرد و ماجرای کار گذاشتن شنود در منزل شخصی اش را دروغ خواند.
رحمانی فضلی وزیر کشور بدون تعارف با وزیر کشور بدون تعارف با وزیر کشور وزیر کشور بدون تعارف با وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در برنامه بدون تعارف بخش خبری 20:30 به سؤالاتی درباره حقوق خود، چگونگی تغییر استانداران و مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پاسخ داد که مشروح آن به شرح زیر است:

مجری: در کودکی فکر می کردید که یک روز وزیر کشور شوید؟

رحمانی فضلی: اصلا و ابدا، نه در کودکی در جوانی هم فکر نمی کردم، چهار سال قبل هم فکر نمی کردم.

مجری: کلا آرزویتان در دوران کودکی و جوانی چه بود؟

رحمانی فضلی: آرزویم این بود که یک معلم باشم و الان هم معلم هستم.

مجری: می گفتند آقای رحمانی فضلی دقیقه نود قرار شد در کابینه قرار گیرد این گونه بوده است؟

رحمانی فضلی: من واقعا نمی دانم دقیقه چند بوده اما می دانم که توصیه خود آقای دکتر روحانی بود؛ خود ایشان شخصا این تصمیم را گرفتند.

مجری: این که می گفتند که بده بستان مجلس و دولت است واقعیت دارد؟

رحمانی فضلی: آن را من نمی دانم اما به نظرم این چنین نیست، چون ایشان تا آخرین لحظه این را مطرح نکرده بودند، در سه جلسه صحبتی که ما با هم داشتیم البته موارد دیگری را هم برای من مطرح کردند که یکی این بود و به توافق رسیدیم که در خدمت شان باشیم.

مجری: شما اصلاح طلب هستید یا اصولگرا؟

رحمانی فضلی: من از نظر فکری و سوابق کار سیاسی قطعا گرایش و تمایلم به اصولگرایی است، البته اصولگرایی نه به معنای عضویت در یک حزب سیاسی یا دار و دسته خاصی اما تفکر و بینش بنده اصولگرایی است.

مجری: در همین راستا می گفتند آقای دکتر رحمانی فضلی وقتی وزیر کشور شدند اصولگرایان خوشحال شدند و مقداری که پیش رفت اصلاح طلبان خوشحال شدند و بخشی از اصولگرایان ناراحت شدند و می گفتند که تغییر رفتارهایی صورت گرفته است؟

رحمانی فضلی: البته واقعا نه خوشحالی این ها برای من شرط است، نه ناراحتی آن ها؛ نه ناراحتی این ها شرط است و نه خوشحالی آن ها، همین الام بنده به عنوان وزیر کشور از حمایت هیچکدام از گروه های سیاسی برخوردار نیستم،بنابراین هروقت به مجلس می رود کارت زرد را می گیرم چه در دوره مجلس قبل اصولگرایان لطف کردند و چه الان که اصلاح طلبان محبت کردند.

مجری: دفاع نکردید که چرا کارت زرد دادند؟

رحمانی فضلی: ما دفاع می کنیم منتهی در برخی از تصمیمات خیلی به دفاع توجه نمی شود.

مجری: رابطه شما با آقای دکتر لاریجانی چگونه است؟

رحمانی فضلی: شاید 15 و 16 سال ما ارتباط کاری داشتیم و در این مدت خب الفت و مودتی بین ما هست.

مجری: ایشان حمایت نکردند که چرا به شما کارت زرد دادند؟

رحمانی فضلی: ایشان یک رأی در مجلس دارد دیگر.

مجری: آقای دکتر یکی از کارت زردهای شما به دلیل پوشش بانوان بود؟

رحمانی فضلی: بله ساپورت، ساپورت از دسته مسائلی بود که مستقیما مسائل فرهنگی جامعه واقعا به وزارت کشور بر نمی گردد اما بنده به عنوان این که رییس شورای اجتماعی کشور هستم هر کدام از این 24 دستگاه اگر اشکال داشته باشند باید من بروم و پاسخگو باشم.

مجری: یعنی این مسأله را منطقی نمی دانید؟

رحمانی فضلی: حتما غیر منطقی است.

مجری: نظر شما درباره گشت ارشاد چیست؟

رحمانی فضلی: من با گشت ارشاد کاملا موافق هستم اما با بی انضباطی، هرج و مرج و خدایی نکرده سوء استفاده یا برخوردهای نامناسب کاملا مخالف هستم.

مجری: گشت ارشاد فصلی است؟

رحمانی فضلی: خیر دائمی است منتهی برخی فصول هستند که اقتضای آن به گونه ای است که در بیرون تجلی برخی ناهنجاری ها زیاد است خب تذکرات بیشتر می شود.

مجری: در انتخاب استاندارها چه ملاکی را در نظر می گیرید؟ چون همیشه با حرف و حدیث و حاشیه همراه بوده است

رحمانی فضلی: در انتخاب استانداران ما چند شرط داشتیم، یک این که برنامه های دولت را باید قبول داشته و مشی اعتدالی داشته باشند.

مجری: تحت فشار قرار نمی گیرید که حتما فلان استاندار باشد؟

رحمانی فضلی: قطعا توصیه حتما زیاد می شود، هم از مجلس و نمایندگان توصیه های زیادی داشتیم و هم از برخی دوستان دولت توصیه داشتیم، این توصیه ها به ما کمک کرده البته در مرحله انتخاب مشورت می کردم.

مجری: امکان تغییر استانداران تا زمان انتخابات وجود دارد؟

رحمانی فضلی: تا زمان انتخابات بنای بنده بر این است که نشود اما این به معنای صددرصدی نیست اگر شرایطی پیش آید و ضرورتی اقتضا کند حتما عوض می کنیم.

مجری: جمله ای را گفته بودید که درکش برای برخی سخت بود که وزیر کشور گفته بودند که من سه بیکار فوق لیسانس در منزل دارم، هنوز هم بیکار هستند؟

رحمانی فضلی: بله

مجری: دختر هستند یا پسر؟

رحمانی فضلی: دختر هستند، پسر بنده الحمدلله شاغل است.

مجری: آقای دکتر باور این مسأله یک خرده سخت است.

رحمانی فضلی: اتفاقا پس از این موضوع چندین نفر به من پیشنهاد کردند که ما حاضریم بچه های شما را استخدام کنیم، من هم واقعا به آن ها گفتم اگر شما حاضرید فرزند من را استخدام کنید بروید فرزندان دیگران را استخدام کنید، بیکار زیاد است، من اگر می خواستم از رابطه استفاده کنم حتما تا به حال استخدام شده بودند.

مجری: آقای دکتر می توانیم چون بحث حقوق های نجومی هم مطرح شده بپرسیم حقوق وزیر کشور چقدر است؟

رحمانی فضلی: بله، من حدود شش و نیم میلیون تومان عضو هیأت علمی هستم از دانشگاه می گیرم، حالا اگر دویست سیصد تومان این ور آنور شود، دو میلیون 800 هم از دولت می گیریم یعنی تقریبا نه میلیون و خرده ای حقوق من است.

مجری: زندگی با این رقم می گذرد دیگر؟

رحمانی فضلی: دیگر قناعت می کنم.

مجری: بحثی درباره پول های کثیف کرده بودید که بعد گفتید برخی رسانه ها تحریف کردند.

رحمانی فضلی: من آنجا تذکر دادم که ما باید صیانت کنیم و مواظبت کنیم که این اتفاق نیفتد، به گونه ای تحلیل و تفسیر کردند که انگار ما گفتیم این نمایندگانی که در مجلس هستند با پول رانتی آمده اند در صورتی که من یک مسأله کلی را به عنوان یک اصل مطرح کردم، ما را بردند مجلس و سؤالاتی کردند ما هم توضیحات لازم را به آقایان دادیم.

مجری: اخیرا هم یکی از نمایندگان گفتند که دو میلیارد پیشنهاد داده بودند که کسی را در لیست بگذارند.

رحمانی فضلی: بله، این را باید مدرک بدهند که اگر مدرک و سند بدهند من یقین دارم که بررسی می شود.

مجری: آقای دکتر این سازمان مدیریت بحران چگونه است؟ گاهی بحران اتفاق می افتد بعد می روند مدیریت می کنند، مثلا سیل و سرما می اید گاز قطع می شود بعد تازه به فکر مدیریت می افتند.

رحمانی فضلی: واقعا دستگاه های ما و سیستم های ما قابلیت پیش بینی دقیق را ندارند.

مجری: مورد آخری درباره سرما پیش بینی بود.

رحمانی فضلی: آنجا واقعا مشکلی که داشتیم مشکل قطع گاز بود، همان روزی که صداوسیما زحمت می کشید مرتب جلوی راننده ها را می گرفت و می گفت وضعیت جاده چگونه است و آن ها می گفتند مزخرف.

مجری: خب حتما بد بوده که راننده ها می گفتند.

رحمانی فضلی: خب بله وقتی برف می بارد زمان می برد تا پاک کنند اما از این طرف هر چه دلتان می خواهد می پرسید آب نداریم، برق نداریم گاز نداریم.

مجری: یعنی شما رضایتمندی دارید از عملکرد...

رحمانی فضلی: من نارضایتی دارم که به شما می گویم.

مجری: نه، از ما نه از مدیریت بحران؟

رحمانی فضلی: بله بله.

مجری: کاملا راضی؟

رحمانی فضلی: در شرایط بسیار سخت آن ها کار بسیار مفیدی کردند.

مجری: ولی من فکر می کنم تا استاندارد خیلی فاصله داریم آقای دکتر.

رحمانی فضلی: خب بله، همه ما مثل هم هستیم.

مجری: آقای دکتر درباره سیاست های کلی که رهبری در خصوص انتخابات ابلاغ کردند و قرار بود وزارت کشور لایحه ای تهیه کند، این کار انجام شده است؟

رحمانی فضلی: بله، الان در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت است که بنده خودم مسؤول آن کمیسیون هستم، داریم بررسی می کنیم، امیدواریم بتوانیم به مجلس برای انتخابات این دوره برسانیم.

مجری: بعد در هزینه انتخابات شفافیتی معمولا وجود ندارد.

رحمانی فضلی: الان نه، ما متأسفانه یک لایحه ای را با دو فوریت وزارت کشور تهیه و دولت تصویب کرد ما بردیم مجلس قبل اما مجلس قبل به آن رسیدگی نکردند، گفتند خیلی لایحه مهمی است باید به کار شناسی برود تا بعدا معلوم شود بعدش هم مجلس تمام شد.

مجری: ما الحمدلله آن قدر زورمان زیاد است که مراقب مرزها هستیم یک تروریست و تکفیری نمی تواند وارد کشور شود نمی شود جلوی این مواد مخدر را سفت گرفت؟

رحمانی فضلی: بحث موارد مخدر در مرزهای شرقی حدود 250 کیلومتری داریم که خلأ بزرگی است، اگر انجا را پوشش دهیم می توانیم امیدوار باشیم، که تا 80 درصد قضیه کنترل شود، کار بسیار پیچیده ای است.

مجری: همه این کارها را می کنید اما طرف اگر دنبال مواد مخدر باشد 5 دقیقه بعد راحت می تواند تهیه کند.

رحمانی فضلی: نه الان 5 دقیقه نیست.

مجری: جنوب تهران اگر در مناطقی بروید به صورت نامحسوس بروید مشخص است.

رحمانی فضلی: شاید در برخی جاها اینگونه باشد من آن را نفی نمی کنم اما در همه جا این گونه نیست؛ الان اگر از وزارت کشور در آمدید تا نیم ساعت هم پیدا کنید من به شما جایزه می دهم.

مجری: اینجا شاید جرأت نکنند ولی در برخی مناطق وجود دارد.

رحمانی فضلی: ما در تهران وقتی که بنده وزیر شدم کمتر از 500 نفر مکان داشتیم برای این که بتوانیم معتادان متجاهر را بازداشت کنیم، الان توانستیم 10 هزار مکان برای این ها گنجایش ایجاد کنیم، هر کدوم از این ها روزی حداقل ده هزار تومان هزینه دارند.

مجری: همین هزینه ها بود که می گرفتند و بعد می گفتند از آن بروید بیرون؟

رحمانی فضلی: نه جا نداشتند، برای این که آن زمان جا نداشتند از این ها تعهد می گرفتند که شما بروید بعد ما به سراغتان می آییم.

مجری: الان اینگونه نیست یعنی هرکسی را بگیرند نگه می دارند؟

رحمانی فضلی: همین روزها با قوه قضاییه به توافق رسیدیم که فشافویه را ان شاءالله سه هزار تا آماده کنند و به ما بدهند، اگر آنجا آماده شود می توانیم بگوییم تقریبا تهران را پاکسازی کردیم اما الان که من پیش شما نشسته ام سه هزار نفر هنوز در خیابان های تهران هستند که باید گرفته شوند.

مجری: رابطه شما با آقای رییس جمهور خوب است؟

رحمانی فضلی: قبلا رابطه ما به آقای رییس جمهور بهتر بود برای این که بیشتر توفیق داشتیم ایشان را ببینیم  اما الان فرصت این کارها نیست و من فقط برای کار مراجعه می کنم و ایشان هم بنده را برای کار احضار می کنند.

مجری: آقای دکتر روزی چند تماس و مراجعه دارد که برای سفارش شدن و لابی باشد؟ به هرحال شما در جایگاهی هستید که بر بسیاری از امور تسلط دارید.

رحمانی فضلی: من سفارش پذیر هستم، اگر حقی داشته باشند و قانون به آن ها حق بدهد حتما انجام می دهیم.

مجری: هوای کسی را در دوران وزارت بیشتر نداشتید؟

رحمانی فضلی: سعی می کنم نداشته باشم اما ما هم انسان هستیم و گاهی از دستمان در می رود محبت و دوستی و رفاقت اما واقعا سعی می کنم نباشد.

مجری: در فضای مجازی به ویژه در زمان انتخابات خیلی فعالیت و تبلیغات غیر اخلاقی می کنند، وزارت کشور برای انتخابات آتی برنامه ای دارد؟

رحمانی فضلی: بنده صحبتی کردم برخی برداشت های متفاوت کردند، من معتقدم در مسائل عفت عمومی، اخلاق عمومی، تهمت و افترا و انحرافات فکری ما اصلا نباید شوخی داشته باشیم، این ها مسائلی است که بنده قبلا عرض کردم بعد عده ای گفتند آقای رحمانی شما یادت رفته عضو کابینه دولت اعتدال هستی؛ مگر دولت اعتدال موافق این کارها است، بنده به قوه قضاییه هم در جلسه شورای امنیت عرض کردم به عنوان رییس شورای امنیت به آن ها کمک می کنم که این گونه مسائل را باید جمع کنند.

مجری: قضیه شنود در منزلتان چه بود؟

رحمانی فضلی: دروغ بوده است.

مجری: پس شنودی در کار نبوده است؟

رحمانی فضلی: کسی با ما کار ندارد

مجری: خیلی سایت ها این مسأله را زده بودند.

رحمانی فضلی: حالا مسائل بسیاری را می زنند که دروغ است این هم یکی از آن ها.

مجری: جایی خواندم که شما گفته بودید اگر مرا استیضاح کنند دو رکعت نماز شکر می خوانم.

رحمانی فضلی: من گفتم هر وقت از کار اینجا منفک شوم حتما دو رکعت نماز شکر می خوانم و یک هفته اعتکاف می کنم.

مجری: چرا؟

رحمانی فضلی: برای این که خدا را شکر می کنم آمدیم و کار کردیم و خدا را شکر می کنم که مسؤولیت از گردن ما برداشته شده است اما کلمه استیضاح و این چیزها نبوده است، تحریک نکنید فردا ما را...

مجری: ما آخر گزارش معمولا می گوییم بی تعارف ترین جمله مهمان را بشنویم حال از زبان شما می شنویم.

رحمانی فضلی: ما ارادتمند و مخلص شما هستیم، خواهش بنده این است که در گزارش هایستان انصاف، کارشناسی و عدالت را حتما مراعات کنید.

مجری: همین کاری که حواسمان هست و همیشه انجام می دهیم.

رحمانی فضلی: بله، بیشتر از قبل.

/1323/پ200/ج

ارسال نظرات