۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۲۱۳
کارشناس امور دینی:

امروز برخی پس از نقض برجام حاضر به پذیرفتن خطای خود نیستند

کارشناس امور دینی گفت: متاسفانه امروز دولتمردان حاضر به پذیرفتن خطاهای خود نیستند، به برجام کذایی و وعده‌های شیطان بزرگ اعتماد کردند اما پس از نقض حاضر به پذیرفتن پیامدهای عمل خود نیستند.
حلوائیان برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حلوائیان کارشناس مسائل مذهبی، امروز به مناسبت ولایت عهدی امام زمان(عج) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: شیرین‌ترین لحظه برای انسان زمانی است که از سوی خداوند متعال انتخاب و رسالتی بر عهده او گذاشته می‌شود.

وی افزود: خداوند متعال زمانی که حضرت آدم(ع) را خلق کرد ایشان را بر فرشتگان معرفی نمود و دستور داد تا به مقام شامخ حضرت آدم(ع) سجده کنند تا خداوند را که قابل دیدن نیست در وجود حضرت آدم(ع) به نظاره بنشینند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه شیطان تنها کسی بود که از فرمان الهی سر باز زد و به حضرت آدم(ع) سجده نکرد، ابراز کرد: بزرگترین گناه ابلیس و شیطان پرستان در طول تاریخ آن است که آنها نتوانستند در آیینه ولایت خداوند را مشاهده کنند به همین سبب به شرک روی آوردند و بت پرست شدند.

وی با اشاره به اینکه شیرین‌ترین لحظه برای انسان زمانی است که حضرت حق او را انتخاب و رسالتی بر دوش قرار می‌دهد، گفت: خداوند به حضرت نوح(ع) فرمودند: تو دستور ما را اطاعت کن و زخم و زبانها را تحمل کن؛ در این لحظه است که امر الهی برکام حضرت نوح(ع) شیرین آمد و با همه وجود به ساخت کشتی نجات مشغول شد.

حجت الاسلام حلوائیان با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) از سوی خداوند متعال به عنوان دوست انتخاب شد، ابراز کرد: شهدا کسانی هستند که به مقام خلیل الله رسیده‌اند، زمزمه و نجوای همه مخلوقات ذکر حبیب است، خداوند حضرت موسی(ع) را به عنوان کلیم الله انتخاب کرد تا با حضرت حق هم‌کلام شود و این رسالتی بود که خداوند بر عهده آنان گذاشت.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: زمانی که پیامبر(ص) به رسالت رسید خداوند ایشان را به مقام حبیب‌الله بودن منصوب کرد، پیامبر(ص) در این عالم رسالت یافت تا حق را به مردم ابلاغ و بشر را به کمال برساند، ایشان بارها در سخنان خود فرمودند: که علی حق است.

وی زمان ظهور را شیرین‌ترین لحظه برای امام عصر(عج) دانست و گفت: امروز همه چشم انتظاران، منتظر تحقق لحظه ظهور هستند و این شیرین‌ترین زمان برای همگان است.

حجت الاسلام حلوائیان با تاکید به اینکه انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که بتواند مبعوث به رسالتی که خداوند می‌خواهد شود، عنوان کرد: با توجه به سیره عملی رهبر معظم انقلاب انسان در می یابد که ایشان تنها کسی بود که می‌توانست رهبری نظام اسلامی را پس از امام راحل به عهده بگیرد.

این کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه همه انسانها عیال خداوند هستند، بیان داشت: امور انسانها به کسانی که نگاه افعالی دارند واگذار شده است کسانی که به توحید افعالی معتقد هستند خداوند متعال را منشأ خیر و نیکی‌ها می‌دانند و بدیها را از جانب خود می‌دانند اگر کسی به این مهم معتقد نباشد هرگز به رسالت مبعوث نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه امروز ما شاهدیم دولتمردان حاضر به پذیرفتن خطاهای خود نیستند، به برجام کذایی و وعده‌های شیطان بزرگ اعتماد کردند اما پس از نقض حاضر به پذیرفتن پیامدهای عمل خود نیستند.

حجت‌الاسلام حلوائیان در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که دارای توحید افعالی است کم و کاستی رفتار خود را پذیرفته و آن را به دیگران حواله نمی‌دهد، امروز رئیس دولت بعد افتضاحاتی که در قبل برجام به بار آورده آن را نپذیرفته و قصد دارد رهبر معظم انقلاب را در این زمینه مقصر نشان دهد./202/813/ب1

ارسال نظرات