۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۲۱۱
امام جمعه فامنین مطرح کرد؛

لزوم مقابله به مثل اقدام اخیر آمریکا

حجت الاسلام مصباح با اشاره به عهدی آمریکا و تصویب تحریم‌های 10 ساله ضد ایران، گفت: نباید بیش از این وقت نظام و ملت را هدر داد و اجازه داد به عزتمان خدشه ای وارد شود.
 رضا مصباح امام جمعه فامنین تحریم

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره واکنش عملی دولتمردان و مسؤولان در قبال تحریم های ایران از سوی آمریکا خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم عاقلانه تصمیم بگیریم بایستی اقدام آنان را مقابله به مثل کنیم.

وی با اشاره به این آیه که «مسلمان زیر دست واقع نمی شود» افزود: کفر در کفر خود مصمم و متحد است و بایستی به طریق اولی مسلمانان در مسلمانی و اسلام خود متحد باشند.

امام جمعه فامنین گفت: این از جهالت عده ای از ما است که انتظار داریم آمریکا با لبخند با ما دست دوستی دهد و مشکلات اقتصادی ما را مرتفع کند.

وی با اشاره به کلام رسول خدا که فرمود: «مومن واقعی از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود» ابراز داشت: نباید بیش از این وقت نظام و ملت را هدر داد و اجازه داد به عزتمان خدشه ای وارد شود.

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: نباید دست روی دست گذاشت، تا به حال می گفتیم اگر تصویب شود این کار را می کنیم و آن کار را می کنیم ولی اکنون می گوییم اگر امضا و یا اجرا شود چه و چه می کنیم.

وی گفت: حال که ماهیت استکباری و بد عهدی مسؤولان و کنگره آمریکا بر همگان مشخص شد باید با استقلال و نگاه به داخل و همچنین اتکا به قابلیت های جوانان ایرانی زمینه به بار نشستن اقتصاد مقاومتی را مهیا سازیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تمامی طیف ها اعم از اصلاح طلب و اصولگرا باید بدانند استکبار جهانی از خوی خود دست بر نمی دارد و قابل اطمینان نیست.

وی در پایان به لزوم یکدلی و یکصدایی بین مسؤولان در این برهه تاکید کرد و گفت: شنیده شدن یکصدا در داخل کشور این پیغام را به استکبار می دهد که ایران و ایرانی را نمی توان با تهدید و تحریم ترساند./302/979/ب1

ارسال نظرات