۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۶۶۱۷۰

ویژه‌ برنامه «عید بزرگ بیعت» برگزار شد

ویژه‌برنامه «عید بزرگ بیعت» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محوطه فرهنگی میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
امام زمان عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه‌برنامه «عید بزرگ بیعت» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت گسترده شهروندان تهرانی، صبح امروز جمعه ۱۹ آبان ماه در محوطه فرهنگی میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و گفت: دینداری بدون امام زمان(عج) عین بی‌دینی است، هر عالمی باید بیش از هر چیز در موضوع مهدویت اندیشیده و صحبت کند.

وی افزود: فلسفه شب قدر تقرب به حضرت ولی عصر(عج) است، یکی از دلایل بی‌دینی مردم ارائه دین بدون مهدویت است

حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: مهدویت بدون سیاست و استکبارستیزی خطا است، امام زمان(عج) عرصه سیاست را از قدرت‌طلبان بی‌دین و بی‌معنویت پاک می‌کند.

استاده حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دعای ندبه دعای رزم است دعای بزم نیست، شیعیان باید افراد ناشایست را از حکومت پاک کنند.

در ادامه مراسم علی‌اکبر رائفی‌پور مدیر عامل موسسه مصاف ایرانیان، به سخنرانی پرداخت و گفت: مانع تراشان سفر اربعین همچون متوکل عباسی هستند، مسؤولی که دغدغه مهدویت نداشته باشد جایگاه کرسی‌ او سطل آشغال است.

وی افزود: از مهمترین معروف‌ها امام زمان(عج) است مردم را به شناخت او دعوت کنیم، یاران واقعی امام حسین(ع) نائبش مسلم را تنها نمی‌گذارند.

مدیر عامل موسسه مصاف ایرانیان بیان داشت: این انقلاب متعلق به امام زمان(عج) است که دشمن و منافق فراوان دارد، بیعت‌کنندگان با امام زمان(عج) مهارت جنگ نرم و سخت را آموزش ببینند.

در ادامه مراسم حاج محمدرضا طاهری به مداحی پرداخت و دعای فرج و فرازهایی از زیارت آل یاسین در همخوانی گروهی با مردم قرائت شد.

همچنین در بخش پایانی مراسم مجری این ویژه‌برنامه به قرائت عهدنامه 12 بندی بیعت شیعه با امام زمان(عج) پرداخت که بعد از هر بند مردم با لبیک یا مهدی آن را تایید کردند.

عهدنامه خطاب به امام زمان(عج) به شرح ذیل است؛

  1. عهد می‌بندم نسبت به شناخت هر بیشتر شما اقدام نمایم و معارف و مناقب و فضایل شما را با هر وسیله که بتوانم به جامعه بشناسانم.
  2. عهد می‌بندم که امربه معروف و نافی از منکر، مروج خوبی‌ها و دستورات حیات‌بخش شما در جامعه باشم و از این مسیر هرگز از پای ننشینم.
  3. عهد می‌بندم دوستداران حقیقی شما را دوست بدارم و با دشمنان شما دشمن باشم.
  4. می‌دانم گناهان من اصلی‌ترین مانع ظهور شما است؛ عهد می‌بندم به نوبه خود با سعی در ترک گناهان هر چه بیشتر، خود را به حصن حصین ولایت شما وارد کنم.
  5. ایران اسلامی شیعه‌خانه شما، این انقلاب و خون شهدای آن در راه شما علمدار مبارزه با ستم و ستم‌پیشته‌ها در دنیای پرتلاطم امروز است؛ عهد می‌بندم که در راه اعتلای انقلاب اسلامی و فرمانبری از نائب شما کوشش وافر داشته باشم.
  6. عهد می‌بندم همواره آماده و مهیای ظهور شما باشم و بسیار برای فرج شما دعا کنم و اگر در ایام عمرم واقعه شریف ظهور محقق شد تا آخرین قطره خون از شما و قیامتان دفاع کنم و تا آن روز هرگز اسلحه خود را زمین نخواهم گذاشت.
  7. عهد می‌بندم با هر تخصصی که دارم پیرو راه شما باشم و با خدمت به شیعیان شما خدمت در دولت کریمه شما را تمرین کنم.
  8. عهد می‌بندم برای شما مایه زینت باشم و رفتاری از من سر نزد که به واسطه آن شما را سرزنش کنند.
  9. عهد می‌بندم در این مسیر از ناملایمت‌ها خسته نشده و از سخره مسخره‌کنندگان و از ملامت سرزنش‌کنندگان نهراسم، در مقابل مومنان فروتن، در برابر ظالمان عزیز و شکست‌ناپذیر باشم.
  10. عهد می‌بندم مهارت‌های لازم برای زیستن در آخرالزمان را کسب کرده و با توسل به قرآن و سیره اهل‌بیت(ع)، تاسی از علما و فقها فتنه‌های پش روز را با مدد الهی، عنایات و دستگیری شما پشت سر گذارم.
  11. عهد می‌بندم به تاسی از پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان هر چه بیشتر اخلاق محمدی(ص) را در وجود خود بارورتر کرده و نسبت به ارائه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در بین اطرافیان و جامعه اقدام نمایم.
  12. عهد می‌بندم هر چه بیشتر محبت شما را در دلم بپروردانم برای سلامتی شما صدقه داده و به نیابت از شما به زیارت ائمه و مشاهد شریفشان روم و به نیابت از حضرت قرآن بخوانم و زمان‌هایی را برای گفتگو با شما اختصاص دهم امید که خداوند این توفیق را نصیبم کند که هر صبح با دعای عهد و هر صبح جمعه مرا با دعای ندبه مهدوی گرداند./202/807/ب1
ارسال نظرات