۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۱۵۵

هشدار آیت الله اراکی نسبت به نفوذ تشیع انگلیسی در حوزه

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب نسبت به نفوذ جریان تشیع انگلیسی در هیأت های عزاداری و حوزه های علمیه هشدار داد و گفت: این جریان در پی نفوذ در هیأت های مذهبی و عزاداری است که در این خصوص باید هوشیار بود.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با استناد به آیات قرآن کریم گفت: حزب الله متحد بوده اما حزب ابلیس پراکنده است.

وی افزود: هویت هر جامعه ای را رهبری که جامعه از فرمان او تبعیت می کند تشکیل می دهد، هویت انسان ها را امام مردم نشان می دهد و می شناساند، قوام و هویت هرجمعیتی به امام آن است؛ امام یعنی صاحب فرمان و کسی که فرمان می دهد و مردم اطاعت می کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسی که تبعیت از رسول خدا و اهل بیت(ع) را ملاک کار خود قرار دهد مولود حو فرزند هویت رسول اکرم(ص) است، اظهار داشت: نتیجه و دستاورد تبعیت از ویت محمدی این است که انسان علوی، فاطمی، حسینی و حسنی می شود.

وی ادامه داد: تبعیت و پیروزی از هویت محمدی همان چیزی است که اهل بیت(ع) انجام دادند؛ بزرگترین مظلوم جهان حضرت امیر است، حق امام علی(ع) و بشریت پس از پیامبر غصب شد و هیچ ظلمی در تاریخ بدتر از ظلم به آل محمد(ص) نیست اما در برخورد با مخالفام باید شیه همان بزرگواران را در پیش بگیریم.

آیت الله اراکی با بیان این که امیرمؤمنان کاری کردند که جامعه به درگیری و خون ریزی دچار نشود، ابراز داشت: ایشان فرمودند اگر این گونه می شد دین خدا از بین می رفت از این رو ترجیح دادند سکوت و حفظ وحدت کنند.

وی عنوان کرد: حفظ وحدت به این معنا نیست که از حق اهل بیت(ع) بگذریم بلکه استدلال کرده و معارف آن ها را هم منتشر می کنیم اما به شیوه ای که سبب ایجاد درگیری و شکاف بین مسلمانان نشود، باید با روش های صحیح کار را انجام داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی تبدیل به چند فرقه در حال جنگ و کشتار شود حق اهل بیت(ع) هم پایمال خواهدشد، این که بر وحدت تأکید می شود و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به آن دعوت می کنند عمل به دستورات اهل بیت(ع) است که باید مانع از اختلاف امت شد.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم که زمینه پیوند جامعه اسلامی با اهل بیت(ع) فراهم شود، وحدت جامعه اسلامی این است که جامعه  به هویت محمدی و اهل بیت(ع) برگردند و آن را ملاک زندگی خود قرار دهند، باید جامعه اسلامی را حول قرآن و اهل بیت(ع) یکی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که حدیث ثقلین باید برای جامعه اسلامی تبیین شود، گفت: این حدیث از شیعه و سنی نقل شده و باید برای مسلمانان بیان شود؛ تفرقه سبب گمراهی می شود و باید به جامعه اسلامی بگوییم که راحل مشکلات پایبندی به تعالیم پیامبر است.

وی افزود: اگر جامعه ای امام را رسول اکرم(ص)بداند دچار پراکندگی نمی شود، تضمین کننده وحدت چامعه اسلامی محمد و آل محمد(ص) هستند، حبل الله که در آیات بیان شده کتاب و عترت است، یکی از عذاب های الهی تفرقه و وجود جنگ درونی است که متأسفانه این گرفتاری در بخشی از جامعه اسلامی وجود دارد.

آیت الله اراکی با بیان این که بسیاری از گرفتاری ها به وسیله دشمنان اسلام به وجود آمده است، اظهار داشت: ایجاد اختلاف از سوی دشمنان توهم نیست البته ضعف هایی هم در امت اسلامی وجود دارد، اخیرا نخست وزیر انگلیس در جلسه کشورهای حاشیه خلیج فارس می گوید که از ایران بترسید و علیه آن متحد شوید.

وی ادامه داد: ایران چه کسی را تهدید کرده است، ما از انگلیس و آمریکا ضربه های فراوانی دیده ایم و مشکلات منطقه در یمن، سوریه و عراق با مدیریت آن ها است، امروز چه کسی از تروریست ها حمایت می کند، این ها عیان شده است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان با بیان این که دشمنان اسلان در پی ایجاد اختلاف و جنگ بین مسلمانان هستند، ابراز داشت: گاهی دشمن از اختلافات مذهبی سوء استفاده می کند و آن را ابزاری برای جنگ و دشمنی امت اسلامی قرار می دهد.

وی عنوان کرد: انگلیسی ها بسیار در زمینه ایجاد تفرقه و اختلاف ببین مسلمین فعال هستند، در جریانی سران انگلیس به سران شیعه عراق گفتند که حق خود را از سنی ها بگیرید و به سنی ها گفتند که علیه شیعیان وارد عمل شوید که متأسفانه جنگ سنی و شیعه راه انداختند و در سوریه هم همین کار را انجام دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز رسانه های بسیاری کارشان فحش و توهین به مقدسات اهل سنت است، اسم های اسلامی همانند امام حسین(ع)، ابوالفضل و فدک برای خود انتخاب می کنند اما دست به توهین به مقدسات اهل سنت می زنند، و حتی درباره عایشه همسر پیامبر بدترین مسائل را مطرح می کنند تا آتش دشمنی بین شیعه و سنی بر انگیخته شود.

وی اضافه کرد: این که می گوییم تشیع انگلیسی شعار و تبلیغات نیست بلکه سیاست های این جریان را انگلیس تعیین کرده و پشت پرده آن قرار دارد، مراد از تشیع انگلیسی این است که این جریان را انگلیسی ها پایه ریزی کردند و برایش مرجع سازی می کنند.

آیت الله اراکی نسبت به نفوذ جریان تشیع انگلیسی در هیأت های عزاداری و حوزه های علمیه هشدار داد و گفت: این جریان در پی نفوذ در هیأت های مذهبی و عزاداری است که هیأت ها باید هوشیار باشند، این ها سازمان و تشکیلاتی هستند که از سوی انگلیس پشتیبانی می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این ها در حوزه و هیأت های مذهبی نفوذ کردند و در خیلی از مراکز دیگر هم ممکن است که نفوذ کنند، باید مراقب باشیم، باید به پیروی از دستورات اهل بیت(ع) دست این ها را رو کنیم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات