۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۰۷۰
سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

نماز باید به زبان‌های مختلف تبلیغ شود

فیض گفت: آنچه در نماز بیشتر اهمیت دارد این است که به زبان‌های مختلف آن را تبلیغ کنیم، یک از مسائلی که باید به آن دقت شود روند اسم‌گذاری بر روی مبانی فرهنگی قرآنی است، به این معنا که برای یک مراسمی چون جشن تکلیف بهتر است کلمه سنکین تکلیف را با پرواز جا به جا کنیم تا زیباتر شود.
مهدی فیض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی فیض سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش بعدازظهر امروز در بیست و پنجمین اجلاس نماز که در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه در نماز حقایق مهمی از دین اسلام جای گرفته است، اظهار داشت: چنانچه به این حقایق بی‌توجهی شود نماز تبدیل به یک حرکت موقتی می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در نماز بیشتر اهمیت دارد این است که به زبان‌های مختلف آن را تبلیغ کنیم، نکته مهم دیگر این است که روند تولید آثار در جامعه هیچگاه نباید متوقف شود زیرا تمام جوامع نیازمند تولید فکر هستند.

سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تولید فکر به این لحاظ نیاز جامعه است زیرا با روند روبه رشد کشور شبه‌هایی برای جوانان به وجود می‌آید که نیاز به پاسخ دارد.

فیض یادآور شد: یک از مسائلی که باید به آن دقت شود روند اسم‌گذاری بر روی مبانی فرهنگی قرآنی است، به این معنا که برای یک مراسمی چون جشن تکلیف بهتر است کلمه سنکین تکلیف را با پرواز جا به جا کنیم تا زیباتر شود.

وی افزود: یکی از معضلاتی که در مدارس باید مورد پیگیری قرار گیرد این است که با وجود صد و هفت هزار مدرسه در کشور تنها در شصت و پنج هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می‌شود، نکته دیگر این است که از میان همین تعداد مدارس برگزار کننده نماز جماعت تنها هجده هزار نفر با حضور روحانی اقامه می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح مبین در بخش قرآن و نماز خاطرنشان کرد: در این طرح که در سال گذشته برگزار شد در حدود هشت هزار مدیر برای این طرح در دوازده دوره آموزشی حضور پیدا کردند، این طرح برای آموزش نماز در مدارس انجام گرفت.

وی در پایان گفت: در هفته آتی اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبری با حضور دو هزار دانش‌آموز تهرانی در جشن بندگی این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد./202/816/ب1

ارسال نظرات