۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۴۶۶۰۵۵
سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان:

جامعه مهدوی باید شور و نشاط معنوی را در دل‌ها زنده کند

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه جامعه مهدوی باید شور و نشاط معنوی را در دل‌ها زنده کند، گفت: جامعه افزون بر امید باید نشاط معنوی داشته باشد؛ جامعه منتظر جامعه پویا و روبه آینده است.
آغاز امامت امام زمان 

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(ع) است، بلکه آغاز دوره‏ ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.

وی با بیان اینکه توجه به تقوای عمومی و تقوای جمعی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین رکن جامعه منتظر قبل از ظهور آن حضرت(عج) است، افزود: نه تنها باید فرد متقی باشد بلکه جامعه باید جامعه صالح باشد تا جامعه صالح نباشد و نتواند لیاقت‌ها و شایستگی‌های خود را برای درک امام زمان(عج) نشان بدهد ظهور امام زمان(عج) به تأخیر خواهد افتاد، در واقع امام زمان(عج) در یک بسترهایی باید حکومت جهانی را شکل بدهد و مهمترین بستر شکل‌گیری جامعه جهانی بودن جامعه پاک و صالح و شایسته است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: جامعه افزون بر امید باید نشاط معنوی داشته باشد، جامعه منتظر جامعه پویا و روبه آینده است، به همین دلیل کلیت جامعه باید نشاط معنوی باشد نه خنده‌های پوشالی و ساختگی، بلکه جامعه باید آرامش و شادی واقعی داشته باشد.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: باید همه احساس شوق و نشاط را در خود زنده کنند به همین دلیل است که ما به جشن‌های منتسب به امام زمان(عج) (مثل آغاز ولایت و امامت ایشان) اهمیت می‌دهیم و آن را بزرگ می شماریم، جامعه مهدوی باید شور و نشاط معنوی و امید رحمانی را در دل ها زنده کند.

وی بیان کرد: یاری امام زمان(عج)، امری سترگ و معنوی است و تنها جنبه سیاسی و نظامی ندارد؛ بلکه جنبه عرفانی و اخلاقی آن، مهم تر از سایر جنبه هاست. 

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در طول تاریخ همواره عده زیادی از منتظران، شیفته یاری و خدمت گزاری مصلح موعود بوده اند و برای این کار سر از پا نمی شناخته اند؛ اما به یک نکته توجه نمی کردند که یاری او، وظیفه ای بس خطیر است که باید با یک سری آداب و ارزش ها و اصول همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از این ارزش ها و بایستگی ها، قدم گذاشتن در وادی بصیرت و آمادگی فکری و معنوی است ابراز داشت: در واقع یاور امام زمان(عج)، باید بتواند در مقام بصیرت و معنویت قرار بگیرد و با ژرفای وجود و طهارت درونی، اهمیت و ارزش نصرت ولیّ الهی را درک کند و آماده جانفشانی و ایثارگری باشد و در هیچ جا حجت خدا را تنها نگذارد.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به فرموده امام علي(ع) در خصوص ویژگیهای یاران مهدی موعود گفت: مولی متقیان فرموده اند: مردانی که خدا را آن چنان که شايسته است، شناخته‌‌اند، و آنان ياوران مهدی در آخرالزمان‌اند، و این نوع توصیف از یاران امام زمان(عج)، نشان دهنده این است که آنان به مقامی بس والا و شایسته می رسند که می توانند به درستی و زیبایی، حق از باطل و خیر را از شرّ تشخیص دهند و به موقع عمل کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان از اختلاف و تفرقه به عنوان بدترین و فاجعه بارترین اتفاق و حادثه برای یک ملت و کشور یاد و تصریح کرد: هیچ چیز برای شکست و عقب ماندگی یک جامعه، موثرتر و ویرانگرتر از تشتت و اختلاف و چنددستگی بین مردم و اعضای آن نیست.

وی ادامه داد: به همین جهت اسلام بر تشکیل امت واحده در پرتو اعتقاد به خدای واحد، دین واحد و کتاب واحد تاکید بسزایی دارد و راهبرد اصلی آن نیز انسجام و همدلی بین آحاد جامعه است؛ به ویژه جامعه شیعی که هویت بخش اصلی آن ولایت محوری و مهدویت است./302/851/ب1

ارسال نظرات