۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۰۵۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اشعار آیینی باید پاسخگوی شبهات باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به محتوای اشعار آیینی برای تبیین و ترویج فرهنگ حسینی، گفت: اشعار آیینی باید پاسخگوی شبهات باشند.
نماینده ولی فقیه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، عصر امروز در کنگره شعر عاشورایی که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری خرم آباد برگزار شد، گفت: شعر آئینی ترسیم کننده و برخاسته از واقعیت است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به محتوا و شکل قوی شعرهای آیینی برای اثرگذاری بیشتر افزود: برای اثر گذاری شعر آیینی باید مسائل تخصصی مطرح شود تا قوت و جاذبه آن بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه رساندن پیام دین، معارف دینی و معارف حسینی(ع) را باید در شعر آیینی دنبال کرد، عنوان داشت: از طریق شعر آیینی می توان به سیره اهل بیت(ع) عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ مهم ترین وظیفه ما و رسالت الهی بوده است، خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با معارف دینی و غنی حسینی آشنا ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت انجام رسالت خویش و عمل به سیره و سنت اهل بیت(ع) اظهار داشت: امروز معرفی فرهنگ حسینی(ع) به دنیا به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است و باید از این فرصت بیشتر بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه معارف حسینی(ع) باید در قالب شعر آیینی عرضه شود، عنوان داشت: شعر آیینی باید پاسخگوی شبهات باشد و در این راستا باید اشعار پرمغز، پرمحتوا و دارای پیام مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت سروده شدن نوحه هایی که احیا کننده و زنده کننده فرهنگ حسینی هستند، افزود: شاعران آیینی رسالت سنگینی دارند و باید پاک، امین و راستگو باشند./202/9459/ب1

ارسال نظرات