۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۶۰۳۵

ائمه جماعات دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گردهم‌ آمدند

گردهمایی ائمه جماعات و مسؤولان نهاد رهبری استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی و چگونگی حضور فعال و مؤثر روحانیان در فضای مجازی برگزار شد.
روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی روحانیان، ائمه جماعات و مسؤولان نهاد رهبری استان آذربایجان‌شرقی امروز با هدف بررسی راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی و چگونگی حضور فعال و مؤثر روحانیان در فضای مجازی؛ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایحان‌شرقی در این گردهمایی با تأکید بر نقش سازنده و اثرگذار روحانیان در فضای دانشگاهی اظهار داشت: روحانیان و ائمه جماعات فعال در مراکز آموزش عالی استان بایستی نسبت به مسأله مخاطب‌شناسی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به گسترش شبهات القائی دشمنان و تفکرات انحرافی فرقه‌های ضاله در فضای مجازی، خواستار حضور فعال و اثرگذار روحانیت در فضای مجازی شد و گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران به برکت حوزه و روحانیت به پیروزی رسیده است، تداوم این انقلاب نیز با مجاهدت روحانیان ممکن خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام یوسف خیری، مسؤول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با اشاره با برگزاری سالانه این گردهمایی در سطح استان، گفت: دوران 250 ساله زندگی معصومین را می توان در چهار قسمت تقسیم کرد، که هر یک به صورت ویژه قالب مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها شامل؛ از زمان پیامبر(ص) تا امام سجاد(ع) دوره اثبات و تثبیت شریعت نبوی، از زمان امام باقر(ع) تا امام رضا(ع) دوران تبیین شریعت، از امام جواد(ع) تا امام حسن عسکری(ع) دوران توکی(وکالت) به این معنی که آن بزرگوران کارهای خود را از طریق وکیل‌های خود انجام می‌دادند و در نهایت دوران غیبت امام عصر(عج).

حجت الاسلام خیری با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع افزود: با تقواترین مردم کسانی هستند که در جاهای شبهه ناک توقف می‌کنند، عابدترین مردم کسانی هستند که فرایض را بجا می‌آورند، زاهدترین مردم کسانی هستند که حرام را ترک می کنند و مجتهدترین مردم کسانی هستند که از گناهان پرهیز می‌کنند.

همچنین دکتر روح الله شریفی، استاد دانشگاه تبریز در این نشست به تشریح مسائل روز جامعه، مباحث نماز و حجاب با بیان روش ها و مثال های علمی، عملی و شگردهای جذب جوانان با تاکید بر جامعیت دین اسلام در پاسخگویی به انسان در تمام ابعاد زندگی، پرداخت.

وی در سخنانی با اشاره به راهکارهای نوین جذب جوانان به مسائل اعتقادی و ارزشی گفت: نسل جوان جامعه تشنه محبت، احترام و توجه است؛ ضمن این‌که جویای معارف اسلامی می باشد، اما بایستی در بیان ارزش‌ها و آموزه های دینی در برخی جاها تجدیدنظر صورت گیرد./202/935/ب1

ارسال نظرات