۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۰۳۴
جلیلی:

کسانی که راه حل مشکل مسکن را الگوی لیبرال سرمایه داری می دانند در اشتباهند

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه طبق قانون اساسی مسکن حق مردم و کمک به تأمین آن وظیفه دولت است، گفت: کسانی که تصور می کنند با الگوی لیبرال سرمایه داری می توانند مشکل مسکن را حل کنند، غافلند که همین الگو در زمینه مسکن چگونه بحران اقتصادی 2008 آمریکا را به وجود آورد.
سعید جلیلی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در همایش ملی بسیج مهندسین عمران و معماری در محل هتل نخل، گفت: تمدن دینی که اجازه ساخت سلاح هسته ای نمی دهد و استفاده از انرژی هسته ای را حق می داند، همان تمدنی است که از یک سو الگوهای شهرسازی و مسکن را متعالی می سازد و از سوی دیگر اجازه نمی دهد خانواده ای از حق مسکن محروم باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی مسکن حق مردم و کمک به تأمین آن وظیفه دولت است، افزود: کسانی که تصور می کنند با الگوی لیبرال سرمایه داری می توانند مشکل مسکن را حل کنند ببینند همین الگو در زمینه مسکن، چگونه بحران اقتصادی 2008 آمریکا را به وجود آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسکن محل آرامش خانواده و حل مشکل اجاره نشینی به معنای کمک به تامین آرامش خانواده ها است، اظهار کرد: زمانی که مسکن با قیمت مناسب برای محرومین تولید می شود رشد اقتصادی و عدالت به صورت همزمان تامین می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: می توان به طرح های قبل ایراد داشت مشروط به آنکه طرح بهتری جانشین شود ولی نمیتوان کشوری را که سالانه یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد در خلأ و بدون طرح رها کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید مسکن کشور نه تنها می تواند بخش عمده ای از مشکل مسکن، اشتغال و خروج از رکود را حل کند بلکه این توانایی را دارد که در بسیاری از بازارهای منطقه و دیگر نقاط جهان حضور پررنگ داشته باشد؛ حضور 10 سال پیش این بخش در آمریکای لاتین، توانست برای کشور ارزآوری، اشتغال و صادرات کالا و خدمات مهندسی داشته باشد./101/930/ب1

ارسال نظرات