۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۰۳۱
آیت الله دری نجف آبادی:

ترویج مفاهیم قرآنی راهکار مقابله با هجمه‌‌های فرهنگی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه امروز باید با برنامه های منسجم نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کرد، گفت: گسترش و نهادینه کردن نشر مبانی قرآن کریم در جامعه یکی از راهکارهای موثر مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در کلاس تفسیر قرآن کریم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: مفاهیم قرآنی در جامعه سبب تحقق سبک زندگی اسلامی می شود.

گسترش گناه در جامعه، عامل فاصله گرفتن از قرآن کریم

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه امروز باید با برنامه های منسجم نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کرد، گفت: گسترش و نهادینه کردن نشر مبانی قرآن کریم در جامعه یکی از راهکارهای موثر مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مواردی که سبب فاصله گرفتن انسان ها از قرآن می شود، اظهار داشت: مهم ترین عامل فاصله گرفتن از قرآن کریم، گسترش گناه در جامعه است و اگر مردم با مفاهیم قرآن انس بگیرند، جرم و گناه از جامعه رخت برمی بندد.

ترویج آموزه های معنوی و قرآنی در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه گسترش و ترویج آموزه های معنوی و قرآنی کاهش ناهنجاری های اجتماعی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه با نهادینه کردن آموزه های معنوی و قرآنی می تواند رفع شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مسؤولان باید با برنامه ریزی در مسیر فرهنگ سازی قرآن کریم در جامعه گام بردارند، گفت: آشنا کردن افراد با فرهنگ والای قرآن و بهره گیری از مفاهیم بلند آن امری ضروری است که دستگاه های متولی این امر باید با ظرافت خاص آن را دنبال کنند.

نشر معارف و مفاهیم قرآنی در بین آحاد مردم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نشر معارف و آموزه های قرآنی در بین آحاد مردم و در سطوح مختلف را حرکتی بی نظیر در مسیر احیای فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نشر معارف و آموزه‌های قرآنی راه اصلی احیای فرهنگ اسلامی در سطح جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه قرآن کریم چراغ راه بشر در تمامی صحنه‌های تاریخ بشریت است، بیان کرد:  قرآن کریم دربرگیرنده اندیشه‌ها و علوم آسمانی است و این کتاب آسمانی کتابی است برای همه زمان‌ها که روز به روز مفاهیم جدیدی از آن متناسب با نیاز بشر روشن می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان ها با تکیه و بهره مندی از قرآن کریم می توانند به رستگاری دست یابند، گفت: فاصله گرفتن از قرآن کریم خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای خود آنها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند به‌وجود می‌آورد./202/842/ب1

ارسال نظرات