۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۶۶۰۱۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

نخستین وقف در شهرستان شهداد، وقف منزل مسکونی 4 میلیاردی در بردسیر، تفاهم نامه اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای احداث مراکز بهداشتی درمانی و اهدای لوح تقدیر همایش یاوران وقف سازمان اوقاف به مدیر کل اوقاف کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان، وحید دژالون سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد گفت: نخستین وقف امسال این شهرستان با نیت ساخت حسینیه از سوی خیر نیکوکار «حاجی شیر محمدی» قطعه زمینی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع جهت ساخت حسینیه در مرکز شهر شهداد وقف شد.

وی افزود: ارزش مورد وقف مذکور مبلغ 150 میلیون ریال است که این ملک در روستای شجاع آباد جنوبی در 5 کیلومتری مرکز شهرستان وقف شده است.

منزل مسکونی 4 میلیاردی با نیت امور خیریه در بردسیر وقف شد

حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر گفت: با هدف امور خیریه از سوی خیر ناشناس منزل مسکونی در شهرستان بردسیر وقف شد.

وی افزود: یک باب منزل مسکونی با مساحت 350 متر مربع با امکانات لازم و جدید ساخت جهت امور خیریه و خیرات و مبرات وقف شد.

حجت الاسلام حسین رضائی ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ 4 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: واقف در متن وقف نامه نحوه استفاده و اجرای نیت را بعد از حیات خود ذکر کرده است.

تفاهم نامه اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای احداث مراکز بهداشتی درمانی

علی مهر آسا معاون ثبتی حقوقی اوقاف کرمان، با اشاره به اجرای تفاهم نامه سازمانی اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت افزود: این همکاری متقابل در خصوص کمک به عمران، احیا و بازسازی، توسعه موقوفات درمانی و خدمات دهی به اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد.

وی خرید اوراق وقفی جهت ساخت بیمارستان سرطان در شهر ری و استان فارس را از جمله اقدامات اوقاف در حوزه بهداشت ذکر کرد و افزود: تا کنون خیرین استان با خرید 6 سهم از این اوراق خود را در مشارکت این کار خیر سهیم کردند.

مهرآسا یکی از مسائلی که سبب شده است نتوانیم به مسائل حوزه های اجتماعی بپردازیم کمبود موقوفات در این حوزه است به گونه ای بسیاری از نیات موقوفات تابع شرایط زمان و مکان خاصی جهت اجرا است به عنوان مثال برگزاری مراسم عزاداری در دهه محرم و اوقاف با توجه به عمل امینانه به نیات واقفین فقط در این حوزه باید طبق نیت واقفین عمل کند.

وی افزود: چند زاویه مهم در موضوع وقف وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده که بر همین اساس هفت حوزه مهم وقف در دستور برنامه های سازمانی اوقاف می باشد و حوزه بهداشت و درمان یکی از حوزه های در نظر گرفته شده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شهر کرمان ساخت مراکز بهداشتی یکی از ضروریات مسائل درمانی است که با توجه به کمبود و مشکلات زیر ساختی نیاز به همکاری اوقاف داریم.

علی رضا کرمانی زاده با اشاره به اینکه وقف نه تنها در ایران در گستره جغرافیایی سایر کشورها وجود دارد افزود: در کشورهای خارجی کسانی هستند که بخشی از اموال خود را به نام حیوانات خانگی خود ثبت کردند. اما در ایران موقوفه ای داریم که گندم زمین کشاورزی صرف تغذیه پرندگان در فصول سرما می شود و این تفاوت دیدگاه ها در ملتها سبب تمییز داده شدن نیت وقف از یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان خوشبختانه ظرفیتهای بالایی در مجموعه اوقاف وجود دارد افزود: سرمایه گذاری در حوزه سلامت نیاز به تعامل و هماهنگی گسترده ای دارد و با توجه به این ظرفیت در حوزه سلامت و ارتقای بهداشت و کمبود امکانات و مشکلات زیر ساختی نیاز به همکاری خیران و واقفان داریم.

وی تصریح کرد : ساخت 169 پروژه درمانی با مشارکت خیران، وزارت بهداشت و استانداری کرمان در دستور کار دانشگاه است که با توجه به کمبودهاو مشکلات درمانی نیاز به ساخت 36 مرکز درمانی در خود شهر کرمان داریم.

لوح تقدیر همایش یاوران وقف سازمان اوقاف به مدیر کل اوقاف کرمان اهدا شد

همزمان با برگزاری همایش ملی یاوران وقف و تجلیل از یاوران عرصه وقف و موقوفات از مدیر کل اوقاف کرمان تجلیل شد.

در این همایش ملی که در پایان دهه وقف و به منظور تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه وقف در عرصه های مختلف برگزار شد، از 35 یاور و خادم و فعال برتر حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و گفتمان سازی این سنت حسنه و تلاش گران عرصه های بقاع متبرکه و مراسم اربعین حسینی تجلیل شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسؤولان، مدیران فرهنگی و نمایندگان مجلس و صاحب نظران عرصه وقف حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر از حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر اداره کل اوقاف کرمان تجلیل شد./303/9709/ب1

ارسال نظرات