۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۶۰۱۰
امام جمعه شبستر:

انتظار فرج و اعتقاد به ظهور منجی بزرگترین مانع اهداف استکباری است

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه غرب و کشورهای استعماری از فرهنگ انتظار هراس دارند، گفت: اعتقاد به ظهور منجی و تلاش برای آماده سازی شرایط ظهورمانعی بر سر راه کشورهای استکباری است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و با تبریک سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) با بیان اینکه تاریخ اسلام و ائمه اطهار(ع) دارای نکات بسیار حساس و دقیقی است که عبرتها و آموزه های بسیاری در آن نحفته است، اظهار داشت: این تاریخ نیازمند تدقیق و نگرش عمیق است.

وی با بیان اینکه در تحلیل تاریخ سیاسی سده اول و دوم اسلام نکات بسیاری از اقدامات سیاسی ائمه اطهار(ع) وجود دارد، ابراز داشت: از زمان امام موسی کاظم(ع) برنامه های گسترده سیاسی از سوی ائمه صورت گرفت که خلفای جور عباسی در این زمان تنها منفعلان تحرکات سیاسی تشیع بوده اند.

حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: تنها اقدام خلفای عباسی به شهادت رساندن ائمه اطهار(ع) علی رغم ادعای پیوند فامیلی و اظهار اردات ظاهری بوده است، البته نکته جالب توجه در این میان همکاری ناخواسته خلفا با سیاستهای ائمه است، به گونه ای که تحرکات ضد شیعی خلفا در نهایت به ترویج بیشتر تشیع انجامیده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت ارتباطی برای ائمه اطهار(ع) از سوی خلفای عباسی، گفت: ‌این اعمال محدودیتها سبب شد نمایندگان ائمه اطهار(ع) در نقاط مختلف جهان اسلام به انتقال دستورات و اعلام وظایف شیعیان بینجامد که همین امر زمینه ساز غیبت بوده است. 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ انتظار هدیه ارزشمند امام حسن عسکری(ع) به تشیع است و آن حضرت توانست تشیع را به صورت کامل برای درک زمان غیبت آماده کند، به گونه ای که پس از شهادت ایشان تشیع در مورد امامت گمراه نشد و مسیر هدایت تشیع از طریق حضرت حجت پیگیری شد.

وی افزود: امام یازدهم شیعیان افزون بر شرایط اختناقی که دستگاه جور به وجود آورده بود محدودیت هایی را در زمینه دیدار شیعیان با خودشان به وجود آوردند و علاوه بر آن شرایط پس از شهادت را به شیعیان خاص تشریح کردند.

امام جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جهان در حال رسیدن به بلوغ اجتماعی برای درک زمان ظهور است، گفت: بدون تردید از اصلی ترین زمینه های تحقق ظهور، نه تنها آمادگی شیعیان بلکه مردم تمامی جوامع فارغ از ملیت و دین مشخص است.

حجت الاسلام محمدزاده تأکید کرد: در روایات اسلامی آمده که تا ظهور حضرت قائم از به‌کار بردن نام اصلی آن حضرت خودداری شود و از جمله علل این تأکید می توان همگرایی تمام ادیان و فرهنگها را در مورد مصلح جهانی مطرح کرد، چرا که اعتقاد به ظهور منجی در تمامی مذاهب وجود دارد و همت ما در درجه نخست تقویت فرهنگ انتظار در سطح بین الملل است.

وی به اظهار نظر تئورسین های غربی در مورد خطرات فرهنگ راستین انتظار برای فرهنگ استعماری غرب اشاره کرد و افزود: امروزه دنیای غرب متوجه شده است که اعتقاد به ظهور منجی و تلاش برای آماده سازی شرایط ظهور در میان مسلمانان و سایر ملل جهان مانعی جدی در راه تحقق اهداف شیطانی ایشان است. 

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت این موضوع را باید کابوسی برای مستکبران جهان دانست و به همین سبب این عوامل رسانه‌ای و تبلیغاتی ایشان از یک سو در صدد تخریب چهره مسلمانان و شیعیان در نزد دیگران و جلوگیری از همگرایی و وحدت انتظار جهانی هستند و از سویی دیگر در میان مسلمانان تلاش می کنند که فرهنگ انتظار را در کوران شبهات نابود یا منحرف کنند./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات