۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۰۰۸
دادستان کل کشور:

از بین بردن اعتماد مردم به قوه قضاییه به نفع نظام نیست

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه از بین بردن اعتماد مردم به قوه قضاییه به نفع نظام نیست، گفت: انتقادات اخیر به قوه قضاییه فراتر از انتقادهای مرسوم و مجاز بود و متأسفانه با وجود شفافیت عملکرد قوه قضاییه برخی نمایندگان مجلس با بی انصافی در این خصوص اظهارنظر می کنند.
دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد منتظری دادستان کل کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان کرمانشاه، ابراز داشت: کشور ایران در حالی در امنیت کامل بسر می برد که آتش جنگ سراسر منطقه را فرا گرفته و متولیان امنیت در کشور اجازه نمی دهند عناصر تکفیری خللی در این امنیت ایجاد کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مردم نیز باید هوشیارانه و آگاهانه در راه تداوم و حفظ این امنیت گام بردارند و تلاشهای دشمنان را با شکست مواجه کنند، دشمنان در تمام برهه های تاریخی در پی ضربه زدن به انقلاب و ایجاد ناامنی در داخل کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مدافع آرمانهای نظام بوده و با وجود نواقص موجود اجازه ندهند اختلاف نظرها اتحاد مردم را به خطر انداخته و کشور را از پیمودن مسیر روشن پیش رو باز دارد.

این مسؤول یادآور شد: ایجاد شکاف در میان مسؤولان کشور از اهداف دشمنان نظام بوده و آنها قصد دارند با ایجاد چنین اختلافهایی در کنار ایجاد اختلافهای مذهبی میان شیعه و اهل سنت اقتدار کشور را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه بیان داشت: دادستان ها باید در راه تقویت امنیت ملی گام برداشته و دادستان مرکز استان بر عملکرد سایر دادستان های استان نظارت داشته و به تقویت امنیت و اقتدار کشور کمک کنند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: خوشبختانه امروز با ایجاد سامانه نظارت میدانی و الکترونیکی، شهروندان می توانند عملکرد سوء دادسراها و دادستان ها را از طریق این درگاه اعلام کنند.

وی دادستان ها را مدافع حقوق عامه مردم دانست و مطرح کرد: دادستان ها باید در راه احقاق حقوق مردم گام برداشته و با هوشیاری نسبت به هجمه های دشمنان و آسیبهای پیش رو آگاهی و بینش عمیق پیدا کنند.

این مسؤول با اشاره به هجمه های اخیر علیه قوه قضاییه تأکید کرد: سوای از اینکه نقد به عملکرد تمام قوا مجاز بوده و نقد منصفانه سازنده است، اما انتقادات اخیر به قوه قضاییه فراتر از انتقادهای مرسوم و مجاز بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همنوایی برخی با هجمه های دشمنان را نادرست دانست و گفت: حساب های قوه قضاییه به نام رییس قوه قضاییه نبوده و حتی یک ریال از این حسابها به صورت محرمانه و مخفیانه هزینه نشده است و تمام اسناد و مدارک هزینه ها موجود است.

دادستان کل کشور بیان داشت: متأسفانه با وجود شفافیت عملکرد قوه قضاییه برخی نمایندگان مجلس با بی انصافی در این باره اظهارنظر می کنند، اخیرا نیز برخی نمایندگان مجلس به قوه قضاییه مراجعه کرده و اسناد مربوط به حسابها را مشاهده کردند.

وی در پایان ابراز داشت: نباید با هجمه های بیهوده منافذی برای ورود دشمنان به مسائل داخلی کشور ایجاد کنیم، از بین بردن اعتماد مردم به قوه قضاییه به نفع نظام نیست.

گفتنی است، در این مراسم نعمت صادقی به عنوان دادستان جدید کرمانشاه معرفی شد و از زحمات مجتبی ملکی دادستان پیشین استان کرمانشاه تقدیر به عمل آمد./857/202/ب2

ارسال نظرات