۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۰۰۷
مدیر عامل بنیاد مهدویت استان مازندران خبر داد؛

راه اندازی کتابخانه تخصصی مجازی مهدویت در مازندران

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران از راه اندازی کتابخانه تخصصی مجازی مهدویت با 5 هزار جلد کتاب در آینده ای نزدیک در مازندران خبر داد و گفت: این کتابخانه به منظور بهره گیری مناسب محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در ساری راه اندازی خواهد شد.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان با اشاره به ضرورت تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه، گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود هنوز به خوبی نسبت به مسأله مهدویت پرداخته نشده و فرهنگ مهدویت در جامعه مهجور مانده است.

وی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه نیازمند معارف مهدوی هستند، تصریح کرد: این معارف باید با استدلال و برهان های منطقی برای نسل جوان تبیین شود تا راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به دین و ارزش های معنوی بسته شود.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که برای شناخت کامل جوانان و نوجوانان برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان در راستای اشاعه این فرهنگ، امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: باید فرهنگ انتظار را با آموزش های کاربردی در جامعه نهادینه کنیم.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران از انتظار، عاشورا و غدیر به عنوان سه مفهوم متعالی در فرهنگ شیعه یاد کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در بستر این سه مفهوم شکوفا شده و مسیر رشد و تعالی را طی می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مفاهیم عمیق مهدوی باید به شیوه ای اثربخش در میان نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تبیین و ترویج شود، تصریح کرد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، فرهنگ ژرف انتظار را هدف قرار داده است که باید هوشیار باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رمز بقای تشیع و عدم انحراف آن به دو بال مهدویت و عاشورا مربوط است، تصریح کرد: بحث عاشورا، بنیان ظلم ستیزی دارد و مهدویت نیز بحث عدالت خواهی و آرمانگرایی را پیش می کشد و این دو باعث می شود شیعه خسته و مأیوس نشده و همیشه منتظر باشد.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که توسعه فرهنگ مهدویت بستگی به توسعه فرهنگ عاشورا دارد، تصریح کرد: به هر میزان که بتوانیم فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش دهیم در واقع فرهنگ انتظار و مهدویت را در جامعه گسترش داده ایم.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران فلسفه قیام حسینی را همان فلسفه فرهنگ مهدویت دانست و افزود: با گسترش ارزش ها و تقویت ایمان و باور دینی، فرهگ مهدویت و انتظار نیز در جامعه اسلامی تقویت خواهد شد و جلوگیری از ارتکاب گناه و معاصی و ناهنجاری های اجتماعی نیز خود سبب احیای فرهنگ دینی و فرهنگ مهدوی است.

معاون ارتباطات بنیاد مهدویت کشور پايبندي به فرهنگ عاشورا و مهدويت را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان كرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به این دو فرهنگ اصیل است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل این بنیاد در سال 79، اظهار داشت: تاکنون دوره تربیت مربی مهدویت برای 50 روحانی استان برگزار شده است.

وی با بیان این که آموزش طلاب و روحانیان علاقه مند یکی از برنامه های مهم بنیاد مهدویت استان است، تصریح کرد: 400 فارغ التحصیل سطح سه و چهار دوره‌های مهدویت را در قم آموزش دیده و به مناطق آموزشی و تربیتی استان مازندران اعزام شدند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران از آموزش هزار و 500 نفر در استان از سوی این بنیاد خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 200 عنوان کتاب درباره مهدویت با همکاری این بنیاد تألیف و به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود از راه اندازی کتابخانه تخصصی مجازی مهدویت با 5 هزار جلد کتاب در آینده ای نزدیک در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتابخانه به منظور بهره گیری مناسب محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در ساری راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تدوین بانک اطلاعات نرم افزاری مهدویت در استان اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی این بانک نرم افزاری ظرفیت خوبی برای محقق و پژوهشگران حوزه و دانشگاه خواهد بود تا از این ظرفیت مناسب بهره گیرند.

حجت الاسلام نصوری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم ولایتعهدی امام زمان(عج) در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با عنوان بیعتی تا همیشه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تجلیل از فعالان عرصه مهدویت استان در این همایش خبر داد و تصریح کرد: در حال مراکز و شخصیت های بسیاری در جهت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تلاش می کنند که تجلیل از خدمات و زحمات آنها ضروری است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه سخنان خود از راه اندازی فرهنگسرای انتظار در ساری خبر داد و گفت: این مرکز با همکاری شهرداری مرکز استان احداث خواهد شد که در این مرکز مهدکودک، کتابخانه تخصصی، آموزش مجازی مهدویت و دیگر بخش های تبلیغ تخصصی مهدویت وجود دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات