۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۹۹۹
آیت الله سلیمانی:

آیت الله اعرافی به حوزه های علمیه شهرستان ها توجه کند

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان خواستار توجه شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه به حوزه های استانی شد.
سلیمانی دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که عصر امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در گذشته به حوزه و روحانیت هیچ توجهی نمی شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب همه تریبون ها را از روحانیت گرفته بودند ولی امروز به شکر خدا وضعیت متفاوت شده است.

وی ادامه داد: در آن روز نه دانشگاه، نه آموزش و پرورش و نه هیچ کجای دیگر در دست حوزه نبود و اهمیتی به حوزه داده نمی شد ولی به برکت مرجعیت و روحانیت فضای خوبی باز شده است. یکی از مشکلات ما کمبود روحانی در مناطق مرزی است که باید به آن توجه شود.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه طرح هجرت نیز در این منطقه کمرنگ است، ابراز داشت: آیا نهاد روحانیت در دائرة المعارف تقاضای جامعه را در نظر دارد تا در عرضه پاسخگو باشد؟ بنده در استانی هستم که از من، روحانی برای منطقه ها می خواهند و ما دست گدایی به حوزه قم دراز می کنیم ولی کمک که نمی شویم هیچ گاهی توبیخ هم می شویم.

وی افزود: در حوزه علمیه از ما نیاز سنجی نمی شود؛ به همین دلیل امروز از آیت الله اعرافی می خواهیم به استان ها هم توجه داشته باشند و به ایشان می گوییم ما در آنجا نماینده شما هستیم و می توانیم گوش و چشم شما باشیم.

وی در پایان با اشاره به تلاش شیعه انگلیسی برای تخریب رابطه شیعه و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان، ابراز داشت: ما آرزو به دل ماندیم که حوزه علمیه قم ما را دعوت کند و بگوید که شما چقدر به استاد، مدیر و واعظ نیاز دارید تا به گونه ای نشود که از یک سو شاهد رشد اهل سنت افراطی و از سوی دیگر رشد شیعه انگلیسی در این استان باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات