۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۹۸۷
استاد حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

لزوم حمایت بیشتر حوزه از طلاب طرح هجرت

حجت الاسلام فال اسیری با انتقاد از حضور زیاد طلاب در شهر قم خواستار توجه بیشتر حوزه های علمیه و حمایت مسؤولان حوزوی از طلابی شد که در طرح هجرت شرکت می کنند.
اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی فال اسیری استاد حوزه علمیه فارس در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به مطالباتی از مدیریت و مسؤولان شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: واقعا ما چه برنامه های برای سطح علمی و اخلاقی و حوزه ای شهرستان ها داریم؟ و در حوزه شهرستان ها و بویژه نصاب کلاس ها اولویت با کمیت است یا کیفیت؟ و ظاهرا کیفیت فدای کمیت می شود.

وی افزود: حوزه هایی که امروز در مورد تشویق قرار می گیرد، اکثرا تحت برنامه نیستند و بنده سؤال می کنم بودجه ها چگونه توزیع می شود؟ و با چه شیوه ای مراجع معظم را در جریان برنامه های حوزه های علمیه شهرستان ها قرار می گیرند؟ و آیا ساختن خانه در قم برای طلاب با اهداف هجرت سازگار است؟ به عقیده من طلابی که در طرح هجرت شرکت می کنند بیشتر باید مورد حمایت حوزه قرار بگیرند.

حجت الاسلام فال اسیری با بیان اینکه در الگوهای معرفی شده از طرف حوزه باید ویژگی های امام راحل و رهبری مورد نظر قرار بگیرد، یادآور شد: در بین بزرگان جدید و قدیم چه شد که در ثروت و شهوت نلرزیدند و زی طلبگی را رعایت کردند و کسانی که اسیر مظاهر مادی نشدند چه کسانی بودند؛ اگر می دانیم همه آنها را معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: به عقیده من بزرگترین مشکل جامعه حوزوی ما عدم درک باور از اصول دین و بویژه توحید است و برای حل این مشکل عظیم ما در حوزه فارس برنامه هایی داشتیم که در اجرا با کارشکنی های برخی متوقف شود ولی با همت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سطح کشور و حتی خارج مرزها قابل اجرا است.

استاد حوزه علمیه فارس با طرح سؤالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه مطالبات رهبری ومراجع به حوزه ها انتقال داده شده است خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نیاز به بازنگری و تحول دارد و این مسأله نیازمند جایگزین شدن برخی افراد بجای افراد دیگر است، بنابراین باید همه تلاش خودمان را با پاسخ به این سؤالات برای حوزه انقلابی داشته باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات