۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۹۷۹
در گزارش کمیسیون حوزه و روحانیت جامعه مدرسین مطرح شد؛

جامعه مدرسین بدون ملاحظه انقلابی عمل کند

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با اشاره به گزارشی از این کمیسیون به ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و ضرورت برنامه ریزی روی اساتید و طلاب انقلابی را یادآور شد.
حجت الاسلام نواب دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به ریاست آیت الله مقتدایی در کمیسیون حوزه و روحانیت، اظهار داشت: ما در این کمیسیون محورهای اصلی مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه مبنی بر ضرورت های انقلابی ماندن حوزه، بایدها و نبایدهای وسیاست های حوزه انقلابی و اقدامات و راهکارهای رشد روحیه انقلابی در زمینه های برنامه ریزی آموزشی که 80 بند دارد را مبنای کار خودمان قرار دادیم.

وی افزود: در این کمیسیون هشت نفر از مدیران استانی حوزه های علمیه، پنج نفر از معاونان مراکز حوزوی، چهار نفر از مدیران مدرسه علمیه و 11 نفر از اساتید حوزه های علمیه در محورهایی صحبت شد که برخی مسائل هم در سیاستگذاری مهم است و بخشی هم جنبه راهبردی دارد.

وی با اشاره به مسائلی که در کمیسیون حوزه و روحانیت مطرح شده است، ابراز داشت: یکی از نکات این کمیته این بود که باید مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه ضمانت اجرایی داشته باشد و راهکار اجرایی شدن آن نیز مشخص شود؛ همچنین باید کاری کنیم روحانیان غیرهمراه انقلاب رشد نکنند و موانع انقلابی ماندن حوزه های علمیه را از سر راه برداریم.

حجت الاسلام نواب تحقق منویات امام و رهبری را که در شورای عالی نیز مطرح شده است را یکی دیگر از مسائل مطرح شده در کمیسیون حوزه و روحانیت دانست و تأکید کرد: یکی از سیاست های راهبردی انقلابی مسأله تحول در حوزه است که رهبری معظم نیز به آن اشاره کرده اند که البته باید با حفظ اصول تراث حوزه های علمیه دنبال شود.

وی ادامه داد: به عقیده ما الگوی انقلابی ماندن امام راحل است که در همه زمینه ها انقلابی عمل کرد و به همین خاطر وصیت نامه ایشان نباید در حوزه مغفول بماند و خلوصی که امام راحل داشت را نباید فراموش کنیم؛ و از آنجایی که جامعه نگاه به حوزویان می کند ساده زیستی و سبک زندگی علما الگوی مناسبی برای عموم است.

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت با اشاره به مسأله فضای رسانه مجازی این مسأله را امری حیاتی دانست و تأکید کرد: فضای مجازی و اصلاح آن در حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد و دیگر آنکه جامعه مدرسین زمانی تشکیل شد که امام تنها بود، امروز هم باید جامعه مدرسین بدون ملاحظه انقلابی اقدام کند؛ باید لازمه انقلابی ماندن حوزه و شاخصه های لازم اعلام شود.

وی تأکید کرد: ما باید نسبت به طلاب شهرستانی در راستای اهداف، مبانی و برنامه های انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و از آنجایی که نسبت حوزه و حکومت نسبت مادر و فرزند است حوزه اگر بخواهد برای طلاب تأثیرگذار باشد باید نقش محبت را از خودش ابراز کند و از این رو فراجناحی عمل کردن امری ضروری است.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه حالت مردمی بودن روحانیت و پاسخ گویی به مسائل شرعی مردم نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد،بر ضرورت تجلیل از ایثارگران روحانی در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم حوزه ای انقلابی داشته باشیم همه باید در پذیرش طلاب برای ورود به حوزه انقلابی بودن آنها را مدنظر داشته باشیم و هم اساتید انقلابی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه ما زمانی انقلابی می ماند که مسائل پیرامونی آن به نهادهای مختلف کشور ابلاغ شود و از طرفی روحیه بسیجی و انقلابی نیز در دروس دوره سطح به ویژه سطح یک برای طلاب در نظرگرفته شود./1330/پ202/ج

ارسال نظرات