۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۹۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه نباید دچار توهم در شناخت مسائل شود

آیت الله حسینی بوشهری آسیب شناسی را گام نخست در حوزه انقلابی دانست و با ضروری دانستن توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان تصریح کرد: در عرصه های تبلیغی و فرهنگی حوزه مرزبان است و از مرزبان انتظار ترک صحنه و هجمه دشمنان نیست.
آیت الله حسینی بوشهری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: ایشان در حدیثی نورانی تأکید می کند هیچ عزتمندی حق را رها نمی کند مگر اینکه پایان کارش ذلت است و هیچ ذلیلی به حق تمسک نمی کند مگر اینکه عاقبت به خیر می شود؛ یعنی اگر کسی به حق متصل شد که امروز مصداق آن انقلاب و اسلام است سعادتمند می شود به این معنا که اگر کسی به دنبال عزت است باید انقلابی بماند.

دبیر دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در ادامه از عنایت رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به اینگونه مجالس تشکر کرد و قدردانی کرد و از همراهی دائمی ایشان که حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستند یاد کرد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه دهم مانند سایر اجلاسیه ها با دستور کار مشخص از چندماه قبل آغاز به کار کرده است، ابراز داشت: هر دو سال یکبار این گونه اجلاسیه هایی به همت جامعه مدرسین برگزار می شود و موضوع امسال تحت عنوان حوزه انقلابی بایسته ها و راهکار در چهار کمیسیون فرهنگی، سیاسی، بین الملل و حوزه و روحانیت کار خود را ادامه می دهد که روزگذشته جلسات این کمیسسون ها برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره اینکه به حوزه علمیه قم در گام نخست باید مسؤولیت خود را بشناسد، تأکید کرد: تا جایگاه خودمان را نشناسیم نمی توانیم پیش برویم، همچنانکه رهبر معظم انقلاب نقش حوزه، مراجع، اساتید و فضلا را در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب تبیین کردند و گام دوم فراهم آوردن ابزار و امکانات لازم برای این مسأله است، گام سوم برنامه ریزی برای رسیدن به حوزه مطلوب و در مرحله چهارم استقامت، صبر و پایداری است تا روحانیت بتواند به هدف اصلی خودش برسد.

وی ادامه داد: امروز حوزه و روحانیت نسبت به آموزش و تهذیب نفس مسؤولیت دارد و باید از خودش شروع کند ولی باید توجه داشته باشد در مسائل اجتماعی نیز عرصه های امروز با گذشته حقیقتا متفاوت است و امروز همه نهادهای از روحانیت مطالبه می کنند؛ خروجی کار حوزه در همه زمینه ها باید پاسخگوی نظام باشد،مردم، روحانیت و جهان باشد.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آسیب شناسی را گام نخست در حوزه انقلابی دانست و با ضروری دانستن توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان تصریح کرد: در عرصه های تبلییغی و فرهنگی حوزه مرزبان است و از مرزبان انتظار ترک صحنه و هجمه دشمنان نیست، بنابراین هرکدام از طلبه مبتدی تا مراجع مرزبان هستند به ویژه در فضای مجازی باید مجهز بود که رهبر معظم انقلاب بارها روی این مسأله تأکید کردند.

وی یادآور شد: حوزه باید روزآمد باشد نه روزمرگی و در یک کلام ما امروز حوزه عالم، آگاه، بصیر تکلیف گرا، آشنا به نیازها، دشمن شناس، حامی نظام اسلامی، فعال، زمان شناس و پایبند به آرمان حضرت امام وهمراه با مراجع بزگوار تقلید و در نهایت استکبار ستیز و دارای آینده روشن با نقشه راه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با تاکید بر این که حوزه در شناخت مسائل نباید دچار توهم شود، تصریح کرد: حوزه باید مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به خوبی رصد کرده واقعیت ها را بشناسد و به هنگام ازخودش عکس العمل نشان دهد و به فرموده رهبر معظم انقلاب آری و نه داشته باشد که البته مراجع بزرگوار تقلید امروز در همین مسیر قرار دارند./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات