۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۵۹۰۰

کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام منتشر شد

کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.
کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نوشته محمدعلی شهریاری فرد از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: به اعتقاد مسلمانان پیامبران الهی همچون ابراهیم، موسی و عیسی، دین و آیین الهی را به ارمغان آوردند و با آمدن هر پیامبر نیز دین قبلی از اعتبار می افتد؛ زیرا پیامبران الهی در یک مسیر حرکت می کنند.

 

سؤال اصلی این است: همان طور که مسلمانان به پیامبران گذشته ایمان دارند و برنامه آنها را در طول برنامه پیامبرشان می دانند، آیا پیامبران گذشته نیز مژده به ظهور آخرین پیامبر داده اند؟ آیا می توانیم در این باره شواهدی در متون کنونی ادیان بیابیم؟ اگر بگوییم: این موضوع تحریف شده است، آیا می توان با نمونه هایی تحریف را اثبات کرد؟ و اگر موضوعی با این اهمیت وجود داشته باشد، باید در تاریخ شواهدی از دین داران وجود داشته باشد، آیا تاریخ نیز گواهی می دهد؟

 

ما با ادیان دیگر، مناظرات مختلفی داریم. برای نمونه، در کتاب های مقدس یهودیان و مسیحیان، بشارت های ظهور پیامبر خاتم صلی الهه علیه و آله آورده نشده یا تحریف شده است که اگر معتقدان مسیحی و یهودی به آن پی می بردند، حقیقت را همان گونه که هست، می پذیرفتند، مانند اثر بشارت عهدین که در مقدمه آن داستان هایی از مطالعه کنندگان این نوشته از چاپ های قبلی به چشم می خورد.

 

این کتاب در چهار فصل با عناوینی همچون «کلیات»، «بشارت های ادیان»، «حکایت تاریخ» و «دعوی اسلام بر بشارت پیامبران گذشته» تهیه و تنظیم شده است.

 

«یهودیت»، «مسیحیت»، «کتاب مقدس»، «برنابا»، «بشارت»، «بشارت های کتاب مقدس(عهد جدید و قدیم)»، «بشارت های برنابا»، «حکایت های قبل از اسلام»، «حکایت های بعد از اسلام»، «آیات مدعی بشارت» و «بشارت های موجود در منابع» از موضوعاتی هستند که در فصل های چهارگانه این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

در عصر جدید عالمان یهودی و مسیحی نشانه هایی از کتاب های مقدسشان از پیامبر خاتم حضرت محمد صلی الله علیه و آله یافتند و به دین اسلام گرویدند و برخی از آنان، کتاب هایی در این باره و دفاع از حقانیت اسلام نگاشتند.

 

اثر حاضر در پی آن است که بشارت های پیامبران گذشته از جمله حضرت موسی و عیسی علیهم السلام را درباره حضرت خاتم صلی الله علیه و آله بررسی کند. منبع اصلی این کاوش، کتاب مقدس رسمی به زبان فارسی است تا نشان دهد که در ظاهر همین کتاب مقدس نیز نشانه هایی از بشارت ها باقی مانده است.

 

کتاب بشارت های پیامبران گذشته به ظهور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نوشته محمدعلی شهریاری فرد با شمارگان 1150 جلد و به قیمت11000 تومان در 215 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات