۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۸۵۱
رییس بنیاد وقف شیعی عراق:

اسلام در بر گیرنده همه ابعاد حقوق بشری است

رییس بنیاد وقف شیعی عراق با بیان این که باید برای جهانیان تبیین شود که اسلام در بر گیرنده همه ابعاد حقوق بشری است، گفت: متأسفانه امروز درصدد تحریف اسلام هستند تا اجازه ندهند که صدای اسلام به گوش جهان برسد.
حجت الاسلام سید علاء الموسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علاء الموسوی رییس بنیاد وقف شیعی عراق عصر امروز در دومین همایش اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، تأکید کرد: اسلام انسان را به محترم شمردن حقوق دیگران دعوت می کند.

وی افزود: شریعت الهی با همه عالم و موجودات با عدالت و انصاف برخورد می کند، در فقه اسلامی صدها حکم داریم که حقوق بشر را تبیین می کند و اگر از آن ها بهره برداری شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رییس بنیاد وقف شیعی عراق با بیان این که بشریت جنگ های ویرانگر بسیاری داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز  بشر به سطحی از رشد رسیده که توافقنامه ژنو را امضا کند و به دنبال تقویت مسأله حقوق بشر دوستانه باشد.

وی ادامه داد: برای فرامین حقوق بشر منبع غنی همانند فقه اسلامی وجود دارد که به تمامی وجوه توجه لازم را داشته است، متأسفانه وضعیت امروز به گونه ای است کسانی که امروز سر می برند قبل از آن تکبیر می گویند و با فریاد«لااله الا الله» اقدام به تخریب اماکن و معابد می کنند.

حجت الاسلام علاء الموسوی با بیان این که باید برای جهانیان تبیین شود که اسلام در بر گیرنده همه ابعاد حقوق بشری است، ابراز داشت: متأسفانه امروز درصدد تحریف اسلام هستند تا اجازه ندهند که صدای اسلام به گوش جهان برسد.

وی عنوان کرد: گروه تروریسیتی داعش به خاک و کشور ما تجاوز کرده و امروز جنگی بین آن ها و ارتش عراق و نیروهای مردمی وجود دارد، داعش هیچ چیز را به رسمیت نمی شناسد و هر کار و جنایتی بتواند انجام می دهد اما ارتش و نیروهای مردمی این چنین نیستند و بر اساس موازین عمل می کنند.

رییس بنیاد وقف شیعی عراق خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی بر اساس فتوا و رهنمودهای آیت الله سیستانی عمل می کنند و بر اساس قوانین اسلامی کار خود را پیش می برند که خوشبختانه رزمندگان در آستانه پاکسازی آخرین آثار تکفیری ها از عراق هستند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات