۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۶۵۶۶۳

بررسی بنیادهای علمی دینی با برگزاری «درس گفتار»

درس گفتارهایی در زمینه بنیادهای علمی دینی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از سوی مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه «عصر گذار» برگزار می شود.
درس گفتارهای بینادهای دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس گفتارهایی در زمینه بنیادهای علمی دینی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از سوی مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه «عصر گذار» برگزار می شود.

دین شناسی و عقلانیت دینی

 کلاس دین شناسی و عقلانیت با حضور حجت الاسلام علیرضا پیروزمند عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم با محوریت تبیین خواستگاه عقل در بنای اندیشه دینی، حدود و گستره ی آموزه های دینی در حیات انسان، غایت دین و افق های پیشروی متفکرین دینی در 3 جلسه برگزار می شود.

براساس این گزارش، کلاس دین شناسی و عقلانیت دینی از 21 آذرماه یکشنبه ها ساعت 15:30 در ساختمان پردیس حکمت واقع در پردیسان، بلوار شهروند، خیابان البرز، البرز1، پلاک 6 به صورت حضور و مجازی  برگزار می شود و هزینه دوره حضوری 15 هزار تومـان و دوره مجازی 10 هزار تومان است.

علم و دین در اندیشه متفکرین معاصر دنیای اسلام

 کلاس علم و دین در اندیشه متفکرین معاصر دنیای اسلام با حضور حجت الاسلام احمد رهدار رئیس موسسه فتوح اندیشه و استاد علوم سیاسی دانشگاه با محوریت اسلامی سازی دانش و اندیشه های اسماعیل راجا الفاروقی و سید محمد نقیب العطاس، اجتهاد اسلامی و تفکرات ضیاءالدین سردار پاکستانی، علمی بودن قرآن و رویکردهای موریس بوکای، پارادایم جهانی اسلام و آراء مسعود العالم چودری برگزار می شود.

کلاس علم و دین در اندیشه متفکرین معاصر دنیای اسلام نیز در ساختمان پردیس حکمت واقع در پردیسان از 20 آذر به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و هزینه دوره حضوری 20 هزار تومان وهزینه دوره مجازی 10 هزار تومان است.

در زمینه درس گفتار علم و دین در اندیشه متفکرین معاصر دنیای اسلام می توان بیان کرد که ثمره ی حقیقی تلاش های دانشمندان مسلمان در قرن های گذشته را باید در اندیشه های متفکران دوران معاصر جهان اسلام جستجو نمود؛ بی شک آنچه امروز در نگاه این متفکرین شکل گرفته است نتیجه تلاش سالیان درازی است که مجاهدان جبهه ی دانش بر آن کوشیده اند.

 همچنین جوامع مسلمان در دوران های اخیر و به ویژه پس از جنگ های جهانی آماج دسیسه ها و آسیب های گوناگونی بوده اند و در این میان متفکران و روشنفکرانی ظهور پیدا کرده اند که برای بازیابی شخصیت اجتماعی جامعه مسلمین تلاش های فراوانی انجام داده اند و بررسی روند شکل گیری این تفکرات چراغ راه فهم اوضاع امروزی جوامع اسلامی در دوران حساس کنونی است.

رویکردهای معاصر به مسأله علم دینی در ایران

 کلاس رویکردهای معاصر به مسأله علم دینی در ایران با حضور حجت الاسلام علی محمدی پژوهشگر فرهنگستان علوم انسانی قم که در زمینۀ موضوعاتی چون تمدن اسلامی، فقه حکومتی، تحول در علوم انسانی و علم دینی به تحقیق و پژوهش پرداخته است برگزار می شود.

کلاس رویکردهای معاصر به مسأله علم دینی در ایران نظریات جریان فلسفه اسلامی در علم دینی، چشم اندازهای فلسفه علم و پارادایمیک دانستن دانش در تولید علم دینی، نگرش های توسعه گرایانه به فقاهت و نظریه ی نظام جامع روش از 12دی پنج شنبه ها ساعت 15:30 در 4 جلسه در ساختمان پردیس حکمت واقع در پردیسان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و هزینه دوره حضوری 20 هزارتومان و دوره مجازی 10 هزار تومان است.

مناسبات علم و دین در دوره  تمدن اسلامی پیشین

کلاس مناسبات علم و دین در دوره  تمدن اسلامی با حضور حجت الاسلام محسن الویری عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با محوریت چندگانگی خاستگاه علم در تمدن اسلامی پیشین، دلالت های طبقه بندی علوم در تمدن اسلامی پیشین، فرآیند علم در تمدن اسلامی پیشین، تبیین رابطه علم و دین در دوره تمدن اسلامی پیشین برگزار می شود.

کلاس مناسبات علم و دین در دوره  تمدن اسلامی در 4 جلسه از 25 آذر پنج شنبه ها ساعت 15:30 در ساختمان پردیس حکمت واقع در پردیسان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و هزینه دوره حضوری 20 هزار تومان و هزینه دوره مجازی 10 هزار تومان است.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در درس گفتارهای بنیادهای علمی دینی می توانند جهت نام نویسی به سامانه الکتریکی مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار به نشانی www.andishegozaar.ir مراجعه کنند./1324/ت301/س

ارسال نظرات