۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۶۵۴۳۳
اختصاصی رسا/ همزمان با هفته وقف؛

آیت الله جوادی آملی بنیاد بین المللی اسراء و منزل مسکونی خود را وقف کرد

همزمان با هفته وقف، حضرت آ‌یت الله جوادی آملی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و منزل مسکونی خود را وقف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف آیت الله جوادی آملی

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از وقف حضرت آیت الله جوادی آملی همزمان با هفته وقف خبر داد.

وی بنیاد بین المللی اسراء را یکی از موقوفات حضرت آیت الله جوادی آملی دانست و افزود: بر اساس وقف نامه ای که در اختیار ما است بنیاد بین المللی اسرا یعنی عنصر اصلی وقف شامل مؤسسه تحقیقاتی اسرا، مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی اسرا وابسته به مؤسسه تحقیقاتی اسرا، چاپخانه، شرکت سولار، زمین واقع در منطقه شهرک دانشگاه پردیسان و مرکز تخصصی قرآن کریم واقع در خیابان صفائیه کوچه 19 پلاک 7 می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقف دیگر حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: ایشان شفاها اعلام داشتند که خانه خود را که قبلا در کنار مدرسه سعادت بود نیز وقف کردند.

وی ادامه داد: توضیحی در وقف نامه بنیاد اسراء وجود دارد که هر آنچه به نام بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ثبت شده و به آن تعلق دارد و در این وقف نامه به آن تصریح نشده است و شرایط از قبیل اجرای صیغه وقف، قبول قبض و تعیین موقوف و موقوف علیهم کاملا احراز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که حضرت آیت الله جوادی آملی قبلا وقفی هم در آمل داشتند، ابراز داشت: ایشان در آمل مدرسه ای را هم وقف کردند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات