۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۰۷۸
امام جمعه موقت شهر شال:

بهترین واکنش در مقابل نقض برجام از سرگیری فعالیتهای هسته‌ای است

امام جمعه موقت شهر شال گفت: از سرگیری فعالیتهای هسته‌ای محکمترین و قاطعترین اقدام و ابزار در واکنش به نقض برجام است، چرا که مجامع بین المللی در اختیار و طرفدار آمریکا و غربی ها هستند و دنبال احقاق حقوق ایران نیستند.
موضوع برجام

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه جمعه موقت شهر شال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تأکید بر اقدام علیه تصویب تحریمهای 10ساله علیه ایران، گفت: با توجه به اینکه تصویب تحریمهای 10 ساله از طرف آمریکا نقض روشن برجام به شمار می‌آید، لازم است مجلس و دولت ما اقدامی اساسی در مقابل این اقدام داشته باشند.

وی سپس با بیان اینکه از سرگیری فعالیتهای هسته‌ای مهمترین ابزار در واکنش به نقض برجام است، ابراز داشت: از سرگیری فعالیتهای هسته‌ای محکم ترین و قاطع ترین اقدام و ابزار در واکنش به نقض برجام است، چرا که مجامع بین المللی در اختیار و طرفدار آمریکا و غربیها هستند و دنبال احقاق حقوق ایران نیستند.

حجت الاسلام موسوی شالی با پرداختن به عبرتهای برجام، عنوان کرد: در نتیجه برجام، ما باید دشمن شناس شویم و بدانیم که آمریکا به عنوان سرکرده استکبار و نمونه فرعونها و نمرودها در دنیای امروز است که در قرآن تأکید شده که نباید آنان را دوست قرار داد.

وی درباره بحث خوب و بد نسبت به دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا، خاطرنشان کرد: خوب و بد در نظر گرفتن حزبهای مختلف آمریکا نوعی سادگی است، چرا که در واقع سالیان سال در آمریکا گروه‌های مختلف با روشهای مختلف به فعالیت پرداخته‌اند، اما خوی استکباری ویژگی مشترک تمام آنان به شمار می‌آید، بنابراین بحث خوب و بد درباره آنان قابل صدق نیست.

امام جمعه شهر شال سپس به بیان مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بدبینی به آمریکا در جریان مذاکرات و برجام پرداخت و اظهار کرد: مطالعه تاریخ آمریکا و آگاهی نسبت به پیشینه آن مبنای بدعهدی نسبت به آمریکا در جریان برجام است، جوانان و افراد مختلف با مطالعه تاریخ آمریکا بر اساس اسناد خود به این نکته می‌رسند که آمریکا همیشه کشوری بدعهد و دارای خوی استکباری بوده است.

وی در پایان گفت: با سیر مطالعاتی در رابطه با تاریخ آمریکا این امر آشکار می‌شود که آمریکا نه تنها در رابطه با کشورهای مظلوم بلکه نسبت به کشورهای هم پیمان خود نیز ظلم می‌کند، البته این رفتارها بر اساس منافع دارای شدت و ضعف است و هر جا که منافع آنان ایجاب کرده با کشورها همراهی کرده‌اند، اما در نهایت هر جا دارای قدرت بوده به قلدری پرداخته است./955/303/ب2

ارسال نظرات