۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۶۴۸۶۵
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر قزوین:

ایستادگی و وحدت ملی مهم‌‌ترین ظرفیت در واکنش به نقض برجام است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین گفت: در واکنش به نقض برجام ما نباید به کمیته نظارتی برجام دل خوش کنیم، بلکه لازم است از ابزارها و ظرفیتهای داخلی بهره ببریم که ایستادگی با وحدت ملی، حضور و اجماع مردم مهم‌ترین ابزار در این جهت به شمار می‌آید.
حجت الاسلام علی معبودی

حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تصویب تحریمهای 10 ساله و نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: با توجه به پیشینه آمریکا، از ابتدا مشخص بود که آنان به عهد خود عمل نخواهند کرد، اکنون نیز با تصویب تحریمهای 10 ساله و نقض برجام لازم است قاطع‌ترین و منطقی‌ترین پاسخ از طرف مسؤولان ارائه شود تا آمریکا بفهمد که ملت ایران از چنین اتفاقهایی هراس ندارد و در مقابل آن کوبنده‌ترین پاسخ را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه دل بستن به کمیته نظارتی برجام در جریان قانون داماتو کاری از پیش نمی‌برد ابراز داشت: در واکنش به نقض برجام ما نباید به کمیته نظارتی برجام دل خوش کنیم، بلکه لازم است از ابزارها و ظرفیتهای داخلی بهره ببریم که ایستادگی با وحدت ملی، حضور و اجماع مردم مهمترین ابزار در این جهت به شمار می‌آید.

حجت الاسلام معبودی در ادامه افزود: استفاده درست و بجا از دانشمندان فن آوری هسته‌ای و همچنین دیپلماسی سیاسی و عمومی، بهره گرفتن از گروه نرم و بیان پیشینه و بدعهدی‌های آمریکا نیز از جمله ابزارهایی هستند که کشور ما در واکنش به نقض برجام در اختیار دارد، در واقع ما باید با تمام وجود و ظرفیت و با وحدت در مقابل این نوع بدعهدی‌ها بایستیم و در این زمینه ضعفی از خود نشان ندهیم.

وی حزبهای دموکرات و جمهوریخواه را دارای نقاط مشترک دانست و عنوان کرد: دولتمردان استکبار دارای نقاط مشترک هستند و خط قرمزهایی برای آنان مطرح است، حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا نیز در رابطه با ایران دارای نظر مشترک هستند و برای آنان در این زمینه بحث دوگانه خوب و بد مطرح نیست، مهار جمهوری اسلامی و تضعیف برخی مؤلفه‌های قدرت ایران هدف مشترک آنان بوده، با این اوصاف لازم است تمام مسؤولان با صدای واحد در مقابل آنان ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الأمر(عج) قزوین با بیان عبرتهای برجام اظهار داشت: عدم اعتماد به دشمن مهمترین عبرتی است که می‌توان از برجام گرفت، زیرا اعتماد به دشمن همیشه برای ما خسارت آور خواهد بود، در موضوع برجام نیز باوجود اینکه ما به قولهای خود عمل کردیم، طرف مقابل ختی یک قدم هم برنداشت و در نتیجه خسارتهایی به ما وارد شد.

وی درباره مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای عدم اعتماد به آمریکا عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با تکیه بر تجربه‌های گذشته از بدعهدیهای آمریکا درباره برجام نیز موضوع عدم اعتماد را مورد تاکید قرار دادند، زیرا آمریکایی‌ها همیشه بر اساس منافع خود عمل می‌کنند و برای هیچ عهد و پیمانی ارزش قائل نیستند مگر در صورتی که آن پیمانها در راستای منافع آنان قرار گرفته باشد.  

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: در کنار تجربه، شناخت ماهیت دشمن بر اساس آموزه‌های دینی و دل نبستن به آنها نیز از مبناهای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا بودند./302/955/ب1

ارسال نظرات