۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۶۴۸۳۷

ائمه جمعه عراق خواستار تحریم رسانه‎های عربستانی و کمک رسانی به آوارگان شدند

ائمه جمعه عراق بر ضرورت تحریم رسانه‎های عربستانی به ویژه الشرق الاوسط و کمک رسانی بین المللی به آوارگان عراقی تاکید کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر الربیعی امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد جامع الرحمن برگزار شد، با اشاره به جنایت‎های داعش در عراق خاطرنشان کرد:  دولت، سازمان‎ و مجامع بین المللی باید به یاری مردم در مناطق تازه آزاد شده از چنگال جریان تروریستی داعش بشتابند.

امام جمعه بغداد با اشاره به عملیات آزادسازی استان موصل تصریح کرد: عملیات موصل در مراحل پایانی خود قرار دارد لذا باید عوامل و علل نفوذ داعش و سیطره بر مناطق مختلف عراق مورد بررسی قرار گیرد تا دیگر شاهد چنین رویدادهای تلخی نباشیم.

امام جمعه ناصریه خواستار ارتقای برنامه‎های امنیتی پس از پایان عملیات موصل شد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، با اشاره به برنامه‎های عراق پس از آزادسازی استان موصل گفت: نیروهای امنیتی و سازمان‎های اطلاعاتی باید مراقب اقدامات جنایتکارانه، حمله‎های انتحاری و بمب گذاری‎های اعضای داعش پس از پایان عملیات موصل باشند.

وی ادامه داد: مسؤولان عراقی باید از اتفاقات گذشته درس بگیرند و اجازه ندهند که دشمنان از مشکلات موجود استفاده و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه ناصریه اظهار داشت: حکومت‎های محلی باید در مناسبت‎های مهم مراکز و ادارات را به جز مراکز درمانی و آموزشی تعطیل کنند.

امام جمعه کوفه خواستار تحریم میلیونی رسانه‎های عربستان شد

حجت الاسلام نعمانی امام جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته در واکنش به توهین روزنامه شرق الاوسط عربستان به زنان عراقی خواستار قطع و تحریم همه شبکه‎ها و رسانه‎های عربستانی شد.

وی روزنامه شرق الاوسط را دروغ گو خواند و افزود: با وجود تکذیب ادعاهای روزنامه‎ شرق الاوسط از سوی سازمان جهانی بهداشت، این روزنامه هتاک حاضر به معذرت خواهی از ملت عراق نشد.

امام جمعه بغداد گفت: اعتبار یک رسانه به آمار مخاطبان آن است براین اساس اگر ما میلیونی روزنامه و شبکه‎های عربستانی نظیر الشرق الاوسط، روزنامه الحیات، شبکه العربیه و الحدث را تحریم کنیم اثر منفی بزرگی برای آنان درپی خواهد داشت./994/ب901/د

ارسال نظرات