۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۷۰۶

پسرانه، زندگی به سبک شهدا در بازار کتاب

کتاب پسرانه، زندگی به سبک شهدا کاری از مؤسسه فرهنگی مطاف عشق از سوی انتشارات روایت سیره شهدا چاپ و روانه بازار شد.
پسرانه، زندگی به سبک شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پسرانه، زندگی به سبک شهدا نوشته عبدالعزیز فاتحی مجرد کاری از مؤسسه فرهنگی مطاف عشق در سال 1395 از سوی انتشارات روایت سیره شهدا منتشر شد.

 

در مقدمه این کتاب می خوانیم: دوران نوجوانی و جوانی، یکی از مهم ترین دوره های زندگی انسان است. دوره ای که در آن ضعف دوران کودکی وجود ندارد و از ناتوانی کهن سالی هم خبری نیست. دوره ای که سرشار از حرکت، انرژی، امید، سلامتی، اقتدار، احساس و صداقت است؛ به همین خاطر است که جوانان و نوجوانان را منشأ تغییر، حرکت و سازندگی می دانند و جامعه جوان را جامعه ای پویا می نامند.

 

با توجه به این مسأله، روشن است که اگر ما به عنوان جوانان و نوجوانان جامعه، بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشتگان و رهنمودهای بزرگان، مسیر حرکتی خود را به درستی انتخاب کنیم، مسیر حرکت جامعه نیز اصلاح خواهد شد و سبک زندگی جامعه بهبود پیدا می کند.

 

اولین گام در این مسیر «اعتقاد به فرصت جوانی و نوجوانی است». این که باور کنیم این دوره، فرصتی طلایی و بازگشت ناپذیر است که اگر از آن درست استفاده نکنیم، پشیمانی بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

 

این کتاب در 9 فصل با عناوینی همچون «تحصیل علم»، «تهذیب نفس و دوری از گناه»، «دوست و همنشین»، «ازدواج»، «ارتباط با خدا»، «ارتباط با والدین»، «اشتغال و کار»، «اوقات فراغت و تفریح» و «توبه و جبران اشتباهات» تهیه و تنظیم شده است.

 

آنچه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، مجموعه ای از موضوعات اساسی و مورد نیاز برای نوجوانان و جوانان است که سبک زندگی و روش بهتر زیستن را بیان می کند.

 

وجه تمایز این کتاب با دیگر کتاب هایی از این دست، در استفاده از خاطرات شهدای والامقام است. خاطراتی که به عنوان الگوی عملی و راهکاری اجرایی مطرح می شود تا بتواند چراغ راهی برای تغییر سبک زندگی و رسیدن به نقطه کمال بشری باشد.

 

کتاب پسرانه، زندگی به سبک شهدا نوشته عبدالعزیز فاتحی مجرد کاری از مؤسسه فرهنگی مطاف عشق در سال 1395 از سوی انتشارات روایت سیره شهدا در 120 صفحه چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات