۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۶۴۶۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

لیله المبیت نشان از ایمان و اعتقاد راسخ امام علی است

حجت الاسلام اصل نژاد با بیان اینکه امام علی (ع) دارای مناقب و فضیلتهای بسیاری است که ایشان را از دیگر صحابه پیامبر برتری والا و فاصله بسیاری داده است، گفت: لیله المبیت از نشانه های ایمان و اعتقاد راسخ امام علی(ع) است.
حجت الاسلام سيد ودود اصل نژاد

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد معاون تهذیب مدرسه علمیه عالی طالبیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه امام علی (ع) دارای مناقب و فضیلتهای بسیاری است که ایشان را از دیگر صحابه پیامبر برتری والا و فاصله بسیاری داده است، گفت: شیعه و سنی در فضائل علی (ع) انگشت حیرت بر دهان دارند.

وی ادامه داد: آن زمان که جان نبی مکرم اسلام در خطر بود و لازم بود کسی به جای حضرت در بستر ایشان بخوابد، این بار نیز امام علی (ع) بود که با ایمانی راسخ و قلبی مطمئن این انتخاب سخت را کرد، این شب تاریخی را که حضرت علی علیه‌السلام در جایگاه پیامبر اکرم (ص) و برای نجات جان او در بسترش خوابید، «لیلة المبیت» می‌نامند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لیله المبیت از افتخارات و فضیلتهای بزرگ امام علی (ع) است، گفت: شب اول ماه ربیع‌الاول سال سیزدهم بعثت، این حادثه شگفت روی داد که خداوند متعال به خاطر این حادثه و برکت وجود مبارک امام علی (ع) به فرشتگان خود مباهات می‌کند.

وی با اشاره به ایمان و عمق اعتقاد امام علی (ع)، گفت: جانبازی و فداکاری از نشانه های ایمان است، بنابراین انسان زمانی که به حدی از ایمان و اعتقاد دست پیدا کند به فداکاری در مسیر آرمانهای خود دست خواهد زد، این حقیقتی است که قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام اصل نژاد با بیان اینکه در سالهای ابتدایی بعثت مسلمانان تحت سخت ترین شکنجه ها قرار داشت، گفت: این فضای خفقان به جایی رسید که در سال سیزدهم بعثت، سران قریش در یک شوراى عمومى تصمیم گرفتند که صدای الهی رسول گرامی اسلام را با زندانى کردن، کشتن و یا تبعید خاموش کنند.

وی افزود: از این رو سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله یک شخص انتخاب شود و سپس افراد انتخاب شده نیمه شب با حمله به خانه نبی مکرم(ص) هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند، هدف سران قریش آن بود که خون نبی مکرم اسلام در میان قبایل پخش شود و بنی هاشم توان خونخواهی نداشته باشد

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز با بیان اینکه در این شرایط سخت امام علی (ع) عمق ایمان خود را نشان داد و با نجات نبی مکرم اسلام که در حقیقت صدای توحید در جهان بود را نجات بخشید و حرکت رسالت پیامبر را ممکن ساخت، گفت: در حقیقت امروز دین اسلام را مدیون این رشادت امام علی (ع) هستیم./۸۵۴/ 303/ب3

ارسال نظرات