۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۶۴۶۵۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری نخستین یادواره 6 شهید مسجد صاحب‌الزمان(عج) قشم، انتشار یازدهمین پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان و حضور برنامه کودک سیمای خلیج فارس در جشنواره تئاتر رضوی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی واحدی دبیر برگزاری یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر قشم با اعلام اینکه نخستین یادواره شش شهید مسجد صاحب‌الزمان(عج) قشم روز جمعه 12 آذرماه برگزار می‌ شود، گفت: مسجد صاحب‌الزمان(عج) اولین پایگاه انقلاب شهر قشم است که در دوران دفاع مقدس نیز نخستین رزمندگان قشم از این مسجد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.

وی افزود: محمد بازماندگان، خلیل عجم، محمد رضایی، حسین بازماندگان، حسن ذاکری و محمود پاروکش از نگاه مردم محله مسجد صاحب‌الزمان(عج) در زمره جوانان پرشوری بودند که همه هم و غم آنان پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی بود.

دبیر برگزاری یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر قشم ادامه داد: مطالعه وصیت‌نامه این شهدا انسان را با روح بزرگ این جوانان که با سن و سال کم چگونه به اسلام عزیز، شهدا و امام شهدا عشق می‌ورزیدند، آشنا می‌کند.

وی برپایی نمایشگاه، تهیه مستند و پخش آن در یادواره، سخنرانی، خاطره‌گویی و روایت‌گری و تجلیل از خانواده شهدا را بخشی از برنامه‌های اولین یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر قشم عنوان کرد.

واحدی با اعلام اینکه بسیج شهرستان قشم در برگزاری یادواره شهدا سابقه‌ای طولانی دارد، گفت: یادواره شش شهید مسجد صاحب‌الزمان(عج) هم به همت جوانان بسیجی این محله و با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال و شهیدان قرار گیرد.

وی در پایان از عموم مردم جزیره قشم برای حضور در این مراسم نورانی که ساعت 20 روز جمعه 12 آذر ماه در صحن مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج) برگزار می‌شود دعوت کرد تا با حضور خود در این یادواره با آرمان شهدای گرانسگ دوران دفاع مقدس پیمانی دوباره ببندند.

پپیکر مطهر 2 شهید گمنام دیگر وارد بندرعباس شد

با پیگیرى‌هاى سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر 2 شهید گمنام دیگر از طریق فرودگاه بین‌المللى بندرعباس دقایقی پیش وارد این شهر شد.

مردم بندرکوهستک در شرق استان هرمزگان عصر روز گذشته در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهر بندزرک با سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و از وی درخواست کردند تا امکان میزبانی از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس را برای این بندر تاریخی فراهم سازد.

با پیگیری‌های فشرده سردار باقرزاده با ستاد کل نیروهای مسلح در تهران، سرانجام با انتقال پیکر مطهر این دو شهید گمنام به استان هرمزگان جهت تدفین در بندر کوهستک سیریک موافقت شد.

گفتنی است، پیکر مطهر این دو شهید گمنام صبح امروز از طریق پرواز ساعت 6 صبح ماهان به بندرعباس فرستاده شد و با ادای احترام ویژه نظامی در فرودگاه بندرعباس برای تشییع و تدفین به بندرکوهستک در شرق هرمزگان انتقال یافت.

یادآور می شود، بندرکوهستک از توابع شهرستان سیریک در 35 کیلومتری جنوب شهر میناب واقع شده است و از بنادر مستقر در سواحل مکران به‌شمار می‌رود که قدمت تاریخی این بندر در حوزه جنوب ایران زبانزد است.

 انتشار یازدهمین پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : واحد پژوهش این اداره کل به منظور شناسایی وضعیت موجود فرهنگی ، هنر و اجتماعی و همچنین ایجاد زمینه های لازم جهت تحقیق و پژوهش بر اساس نیازهای فرهنگی ، هنری و در راستای تحقق اهداف وزارتخانه اقدام به انتشار فصلنامه علمی – ترویجی پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان نموده است .

وی افزود: در این شماره مقالات متعددی از اساتید، پژوهشگران و محققان هرمزگانی پیرامون مسائل مختلف فرهنگی ارائه شده است که می تواند منبع بسیار مناسبی برای سایر محققان و علاقه مندان باشد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به معرفی مقالات این شماره پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان پرداخت و عنوان کرد : بررسی نقش پتانسیل های بوم گرایی بندرعباس در جذب گردشگران ، ادبیات عامه و تحلیل جایگاه آموزه های دینی و اخلاقی در چند " چی چی کا " از استان هرمزگان : بررسی عوامل مؤثر بر احساس امنیت شغلی روزنامه نگاران هرمزگان و ... از مهمترین مقالات این شماره می باشد.

درویش نژادان کرد: تمام پژوهشگران و محققان علاقه مند به حوزه فرهنگ می توانند مقالات خود را در بخش های مختلف به واحد پژوهشی این اداره کل جهت انتشار در پژوهشنامه فرهنگ و هنر ارائه کنند

حضور برنامه کودک سیمای خلیج فارس در جشنواره تئاتر رضوی

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برنامه کودک " پرپروک " برنامه خود را هر روز در محل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی اجرا خواهند کرد و به صورت مستقیم از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی افزود: در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری استان به خدمت گرفته است که در قالب فعالیت های جنبی به مخاطبان عرضه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان یادآور شد: برنامه کودک " پرپروک " هر عصر در محوطه فرهنگسرای طوبی با حضور کودکان و خانواده ها برگزاری می شود.

اجرای نمایش های میدانی، برپایی نمایشگاه های مختلف، ایستگاه نقاشی، کارگاه های نقد و بررسی آثار از مهمترین برنامه های بخش جنبی دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی است.

گفتنی است، دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ١٣ الی ١٦ آذرماه در فرهنگسرای طوبی و تماشاخانه آفتاب برگزار می شود./851/303/ب3

ارسال نظرات