۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۴۸۱
حجت الاسلام صابري اراكي:

دولت آمريكا به هيچيك از قوانين بين المللي پايبند نيست

استاد حوزه علميه قم گفت: ما با لگد مال كردن پرچم آمريكا در واقع سياست هاي شيطاني در كاخ به ظاهر سفيد اما سياه واشنگتن شيطان بزرگ را لگد كوب مي كنيم.
حجت الاسلام  محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابري اراكي ظهر امروز در مراسم عزاداري شهادت امام رضا (ع) كه از سوي نماينده ولي فقيه در كاشان در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزار شد، گفت: ما بايد به جايي از اخلاص برسيم كه وقتي اذان گفته مي شود يك نفر دركنار ضريح امام رضا(ع) نباشد، چرا كه زيارت مستحب اما نماز اول وقت واجب است.

وي افزود: يكي از فجايع بزرگ امروز اين است كه جامعه ما از خاندان رسالت و ولايت فرسنگها فاصله گرفته است.

حجت الاسلام صابري اراكي با اشاره به اينكه برخي از امام رضا(ع) خواستند خمس را از آنها بردارد و آنها را از خمس دادن معاف كند، گفت: در اصول كافي جلد 1 صفحه 548 و وسائل الشعيه جلد 9 صفحه 539 امام رضا(ع) فرمود، من نمي توانم خمس را بگويم نپردازيد بايد پرداخت كنيد.

وي يكي از راه هاي ترويج و تبليغ دين را از طريق خمس دانست و با اشاره به اينكه مراكز ديني و مذهبي و علمي و حوزوي ما با سهم امام مديريت مي شوند، اظهار داشت: حوزه هاي علميه حتي  بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز از راه تخصيص بودجه ها و اعتبارات دولتي اداره و مديريت نشده و نمي شود و امام راحل اجازه نداد پول دولت به حوزه آورده شود.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: حوزه مستقل است و از طريق افراد متديني كه خمس پرداخت مي‌كنند، علما و فقها و مراجع انديشمند حوزه اين مبلغ را صرف حوزه هاي علميه مي‌كنند.

به گفته وي، امروز وهابي ها و داعشي ها با تمام توان تلاش مي كنند و عربستان با حقوقهاي كلاني كه پرداخت مي‌كند حوزه هاي خود را عليه شيعه و حتي بر عليه جمهوري اسلامي ايران تقويت مي‌كند تا جان شيعه را بگيرند.

حجت الاسلام صابري اراكي با تأكيد بر اينكه حوزه هاي علميه بايد فعال باشند، گفت: امام رضا(ع) خمس را نمي بخشد چرا كه ترويج و تبليغ دين نيازمند بودجه است و افرادي كه خمس و زكات و سهم امام پرداخت مي‌كنند در تبليغ دين و در فرا گيري علم طلاب و درس اساتيد خارج فقه و اصول حوزه هاي علميه داخل و خارج از ايران و در درس و تأليفات و خطابه ها شريك هستند.

وي افزود: پرداخت خمس براي هزينه درحوزه هاي علميه براي مقابله با كانال ها و گروه هاي ضد شيعه در فضاي مجازي است كه ميلياردها دلار هزينه مي كنند تا شيعه را منحرف، لگد مال كنند و اسلام هراسي كنند، نياز است.

حجت الاسلام صابري اراكي، گفت: با پرداخت خمس حوزه هاي علميه تقويت مي شود چرا كه حوزه هاي علميه براساس سهم امام پايه گذاري شده است، از اين رو مومنان و متدينان با پرداخت خمس همكاري كنند و هزينه كنند تا شهر و كشورمان در سلامت فكري و مذهبي باشد.

استاد حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به تبليغ فيلمي در فضاي مجازي مبني براينكه استاد يكي دانشگاه ها، هنگام ورود به دانشگاه براي اينكه پاي خود را روي پرچم آمريكا نگذارد از نرده ورودي دانشگاه خودش را بالا مي كشد، افزود: در اين فيلم بلافاصله مصاحبه با شبكه هاي ماهواره اي ضد اسلام و شيعه بي‌ بي سي، من و تو و اتاق خبر مي گويد پرچم آمريكا نمادي از مردم اين كشور است.

حجت الاسلام صابري اراكي ادامه داد: ما با لگد مال كردن پرچم آمريكا در واقع سياست هاي شيطاني در كاخ به ظاهر سفيد اما سياه واشنگتن شيطان بزرگ را لگد كوب مي كنيم.

اين استاد حوزه علميه قم، دولت آمريكا را جنايتكاري خواند كه به هيچيك از قوانين بين المللي، سازمان ملل و شوراي امنيت نيست پايبند نيست و يادآور شد: به اين استاد دانشگاه بايد گفت، فاجعه بزرگ هدف قرار دادن هواپيماي ايرباس جمهوري اسلامي ايران از سوی ناو آمريكا تنها يكي از ميليونها جنايات شيطان بزرگ آمريكا است كه در جهان مرتكب مي شود و به هيچيك از قوانين بين المللي، سازمان ملل و شوراي امنيت پايبند نيست و با حق وتو خودش و هم پيمانانش در خاورميانه و ديگر نقاط جهان را شخم مي زنند.

لازم به ذكر است، مراسم سوگواري رحلت پيامبراكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) از سوي آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان طي روز هاي 28 و 30 صفر همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آيت الله نمازي در مسجد صادقيه شهرستان كاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات