۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۴۵۱
امام جمعه کوهبنان:

حفظ شیعیان از انحرافات اعتقادی هدف امام رضا بود

حجت الاسلام جعفری گفت: حفظ شیعیان از انحرافات اعتقادی از جمله اهداف امام رضا(ع) بود و در این جهت مردم را به اعتقادات صحیح راهنمایی می کردند.
شهادت امام رضا

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) هم در زندگی سیاسی، هم در اخلاقیات فردی، هم در تربیت شاگردانشان تنها در جهت هدایت جامعه و مردم به سوی مهم ترین مسأله که بحث امامت و ولایت بود، حرکت می کردند.

 وی با بیان اینکه در آن زمان مناظرات علمی برگزار می شد و یکسری شباهاتی را در اذهان مردم حتی شیعیان در مورد جایگاه امامت و ولایت به وجود آورده بود، افزود: امام رضا(ع) در این جهت مسأله امامت و ولایت را برای آنان تشریح کردند که امامت منصبی است که از طرف خداوند و از سوی پیامبر(ص) مطرح شده و امامت حجتی است از سوی خدا و باید حجت خدا نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: مسأله امامت و ولایت یک منشأ برای هدایت انسانهاست؛ و آن امام موضوع امامت و ولایت را از محوری ترین کارهای خود قرار داد و شبهات زیادی را از اذهان مردم دور کرد.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: مسائلی همچون توحید، نبوت، معاد، قیامت و عدالت بسیار مهم است و همه این موارد بر محور امامت و ولایت اهل بیت(ع) می چرخند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) پشتوانه علمی استواری برای پیشبرد آرمان‌های فرهنگی خاندان رسالت بود، و آن امام همام نقش مهمی در توسعه حوزه معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته داشت و با انجام دادن و پیگیری کارهای پدر، پشتوانه علمی استواری برای پیشبرد آرمان‌های فرهنگی خاندان رسالت بود.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: امام رضا (ع) پنج سال آخر امامت خویش را در دوران خلافت مأمون عباسی سپری کرد، مأمون عباسی که خلافت خود را از چند طریق مورد تهدید می‌دید، تصمیم به آوردن امام رضا (ع) از مدینه به مرو گرفت تا با پیشنهاد خلافت یا ولایت ‌عهدی به امام رضا (ع) مقداری از فشارها و تهدیدهای احتمالی از سوی علویان و ایرانیان را فرونشاند و مردم با دیدن حضور امام رضا (ع) در دستگاه خلافت مأمون از شورش و مخالفت منصرف شوند.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: امام رضا(ع) سبک زندگی را برای ما ترسیم می‌کند، از این رو باید درس خوب و سالم زندگی کردن را از آن حضرت فرا گیریم؛ و معرفت نسبت به آن امام بزرگوار را در وجودمان نهادینه کنیم.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) ۲۰ سال امامت کرد؛ آنچه که ایشان در این دوران بر عهده شان بود مسؤولیت بسیار سنگینی بود؛ حفظ شیعیان از انحرافات اعتقادی از جمله اهداف امام رضا(ع) بود و در این جهت مردم را به اعتقادات صحیح راهنمایی می کردند./302/9709/ب1

ارسال نظرات