۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۶۴۲۱۹
استاد حوزه علمیه:

دلبستگان به زندگی دنیوی در خواب و رؤیا هستند

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: کسی که به اموال و زندگی دنیوی خود دلبسته خواب است، چون نمی‌داند که با آمدن مرگ همه آنچه که برای خود درست کرده‌ باید بگذارد و برود؛ برای این افراد مرگ باور کردنی نیست.
آیت الله احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد اخلاق حوزه علمیه شامگاه دوشنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه شناخت پیامبر عظمت ربوبیت و فاعلیت تام ذات اقدس الهی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: شناخت پیامبر حب نفس را از انسان دور می‌کند و هم تکامل عقل و نفس را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: در دو حوزه عقل و منطق بشر قرار دارد، به همین خاطر وقتی خدا به پیامبر فرمان می‌دهد به خدای عزیز همیشه توکل کنید منظورش حمایت همیشگی است، خدا به پیامبر(ص) می‌فرمایند زمانی که برای نبوت گام برمی‌داری لحظه به لحظه مراقب تو خواهم بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه امروز انسان‌ها از توحید فاصله گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین(ع) هرگاه به سپاه دشمن حمله می‌کردند و شمشیر می‌زدند می‌گفتند هر ضربه‌ای که می‌زنم به سپاه دشمن به اراده خداوند است، حالا در عصر جدید هیچکدام از ما در کسب و کار زندگی خود به خدا نگاه نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احدی تاکید کرد: کسی که به اموال و زندگی دنیوی خود دلبسته است خواب است، چون نمی‌داند که با آمدن مرگ همه آنچه که برای خود درست کرده‌اند  باید بگذارند و بروند، برای این افراد مرگ باور کردنی نیست.

وی افزود: متاسفانه قدرت و حیات معنوی ما ضعیف شده است، مومنان امروز برای خواندن نماز هم هیچ احترامی قائل نیستند، این در حالی است که امام راحل در لحظات پایانی خود در بستر بیماری هم با عبا و عمامه نماز می‌گذاردند.

استاد اخلاق حوزه علیمه با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد در قیامت برنده باشد مقتدای او باید پیامبر اکرم(ص) باشد، تصریح کرد: در قرآن آمده است اگر انسان طلب معرفت کند من خودم به او می‌دهم، اما تمام انسان‌ها را آزمایش می‌کنم، به این ترتیب اگر کسی گناه کند حریم خدا را شکسته است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) در روزهای پایانی عمر خود گفتند مردم قیامت خیلی سخت است، مردم باید در این دنیا تمام حساب خود را صاف کنند./202/816/ب1

ارسال نظرات