۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۶۴۱۶۳
استاد حوزه علمیه:

آیت الله فاضل مجتهدی انقلابی و ولایتمدار بود

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بابل، مرحوم آیت الله فاضل را یک مجتهد انقلابی و ولایتمدار عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته و شاخص آیت الله فاضل دفاع تمام قد و همه جانبه از جایگاه ولایت فقیه بر اساس استدلال های فقهی بود و مرجعیت مقام معظم رهبری را با ادله های علمی تاکید می کرد.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله فاضل، گفت: آیت الله فاضل عالمی وارسته بود که تا پایان عمر زندگی بی آلایش و ساده طلبگی خود را حفظ کرد.

وی افزود: آیت الله فاضل محبوب مردم بود و این علاقه و محبت دو طرفه جریان داشت زیرا وی با حضور در بین مردم ضمن اطلاع از مشکلات و مسائل جامعه سعی و تلاشی مجدانه برای حل آنان داشت.

امام جمعه لاله آباد به تاکیدات آیت الله فاضل برای اقامه نمازهای جمعه و جماعات پرداخت و خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل تاکید زیادی برای برپایی نمازهای جماعت داشت و پیگیر اقامه نمازهای جماعت صبح در مساجد بود و به ائمه جماعات مساجد در این باره تاکید زیادی می کرد.

وی ادامه داد: از دیگر تاکیدات این عالم بزرگوار توجه به محور بودن مساجد در همه فعالیتهای اجتماعی به ویژه در کمک به محرومان و نیازمندان بود.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به خاطراتی از حضور مسؤولان در بیت مرحوم آیت الله فاضل و توصیه های معظم له به آنان، تصریح کرد: آیت الله فاضل تاکید داشت که درب اتاق مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی باید همواره به روی مردم و مراجعان باز باشد و نباید برای مردم مراجعه کننده وقت ملاقات تعیین کرد.

وی افزود: آیت الله فاضل روحانیت را ملجأ و پناهگاه مردم می دانست که هیچگاه نباید از حضور در اجتماع و در کنار مردم پرهیز کنند.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بابل، مرحوم آیت الله فاضل را یک مجتهد انقلابی ولایتمدار عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته و شاخص آیت الله فاضل دفاع تمام قد و همه جانبه از جایگاه ولایت فقیه بر اساس استدلال های فقهی بود و مرجعیت مقام معظم رهبری را با ادله های علمی تاکید می کرد.

وی اظهار داشت: همگان به ویژه مسؤولان را برای اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری سفارش می کرد و همواره در ادامه نام مقام معظم رهبری جملاتی مانند روحی له الفدا و یا بابی و امی له الفدا را بیان می فرمود.

حجت الاسلام شیخی حوزه علمیه فیضیه را یک حوزه علمیه نمونه و برجسته انقلابی بیان و تصریح کرد: حوزه علمیه فیضیه مازندران یک حوزه علمیه انقلابی و قوی از نظر علمی در سطح کشور است و این ماحصل تلاشهای بیش از سی ساله آیت الله فاضل در تاسیس و راه اندازی این مرکز بزرگ علوم اسلامی می باشد.

وی یکی دیگر از ویژگی های آیت الله فاضل را صراحت در بیان به ویژه در مواجهه با منکرات عنوان کرد و گفت: آیت الله فاضل با هیچ کس در خصوص انجام امر به معروف و نهی از منکر تعارف نداشت و در مقابل ضد ارزشها به شدت مقابله می کرد.

استاد حوزه علمیه به تاکیدات آیت الله فاضل برای اجرای امر به معروف لسانی در سطح جامعه به ویژه از سوی روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از سفارش های موکد آیت الله فاضل در جمع روحانیان رصد اوضاع جامعه و ورود برای اصلاح آسیب ها و انحرافات بود.

وی افزود: بصیرت انقلابی آیت الله فاضل در میان روحانیت و علما زبانزد بود و با شناخت عمیق و درست اقدامی به هنگام و به موقع را انجام می داد.

حجت الاسلام شیخی به قدرت فقهی مرحوم آیت الله فاضل پرداخت و اظهار داشت: کرسی درس مرحوم آیت الله فاضل به ویژه در درس خارج فقه و نیز ادبیات وی بی نظیر بود و رحلت ایشان ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه به شمار می آید که به راحتی جبران شدنی نیست./302/1313/ب1

ارسال نظرات