۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۴۰۷۹
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان خبر داد؛

طرح شناسایی نخبگان علمی و پژوهشی در حوزه علمیه آغاز شده است

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان با اشاره به آغاز طرح شناسایی نخبگان علمی و پژوهشی در حوزه علمیه خواهران زنجان، گفت: قطعا خروجی این طرح بسیار خوب و مبارک خواهد بود، هر چند تعداد افراد شناسایی شده اندک باشد.
حجت الاسلام بلال محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام بلال محمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان، امروز در اختتامیه دوره آموزشی نگارش خبر و خبرنگاری، در مرکز مدیریت استان، با اشاره ضرورت کار جمعی طلاب گفت: استفاده از توانایی طلاب در کارهای جمعی امروز یک ضرورت محسوب می شود.

وی در ادامه با انتقاد از غفلت در کار تشکیلاتی حوزه های علمیه اظهار داشت: متأسفانه کار جمعی در بسیاری از عرصه های جامعه و به ویژه در حوزه های علمیه مغفول مانده و از آن در حد قابل قبولی استفاده نشده و به آن بها داده نمی شود.

این مقام مسؤول در ادامه حوزه های علمیه خواهران را یک سرمایه ارزشمند تلقی کرده و افزود: حوزه های علمیه خواهران با ساز و کار فعلی آن یکی از برکات انقلاب اسلامی به حساب آمده و این شجره طیبه در عرض 20 سال تبدیل یه یک سرمایه ارزشمند و ماندگار شده است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: این مراکز علمی در عرض مدت زمان کوتاهی که اصلا با حوزه های علمیه برادران در تاریخچه قابل قیاس نیست، تا جایی توانایی های خود را بالا برده است که رهبر انقلاب از آن به درخت تنومند تعبیر کردند.

وی در ادامه با اشاره به آمارهای عالی حوزه های علمیه خواهران در جنبه های علمی خاطر نشان کرد: امروز در کشور اسلامی ما حدود 175 هزار طلبه خواهر حضور داشته و در 500 واحد حوزوی موجود یا در حال تحصیل هستند یا فارغ التحصیل شده اند که برخی از آنها به درجات اجتهاد نیز نائل آمده اند که این آمار در سال دور قابل تصور نبود.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران زنجان در ادامه با اشاره به آغاز طرح شناسایی نخبگان علمی و پژوهشی در حوزه علمیه خواهران زنجان گفت: طرح شناسایی این نخبگان آغاز شده و قطعا خروجی این طرح، بسیار خوب و مبارک خواهد بود، هر چند تعداد افراد شناسایی شده در پایان اندک باشد.

وی در ادامه با اشاره به آمار خوب حوزه های علمیه خواهران زنجان اظهار داشت: ما در استان کوچکی مانند زنجان، نزدیک 70 یا 80 استاد خواهر داریم که همه آنها محصول همین حوزه های استان بوده و از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان آن هستندکه این ظرفیت عظیم را باید قدر دانست.

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به ولایتمداری و انقلابی بودن حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: ما در کشور خویش، طبق آمار اعلامی حدود 70 هزار طلبه خواهر بسیجی داریم که همه این آمارها دارای پیام ولایتمداری و انقلابی بودن حوزه های علمیه خواهران می باشد.

گفتنی است؛ دوره آموزش نگارش خبر و خبرنگاری ویژه رابطین خبری و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان زنجان بود که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان و با حضور 30 تن از طلاب خواهر برگزار شد./202/949/ب1

ارسال نظرات