۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۶۳۸۶۷
آیت الله سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله فاضل هیچگاه از خط امام و رهبری خارج نشد/ در تربیت طلاب سرآمد بود

استاد درس خارج حوزه علمیه به خط و منش سیاسی مرحوم آیت الله فاضل اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان فردی عاشق نظام و رهبری بود، گفت: مرحوم فاضل هیچگاه از خط امام و رهبری خارج نشد و همیشه می گفت کلام و بیان رهبر معظم انقلاب در همه منازعات سیاسی، طریقی و حزبی باید فصل الخطاب باشد.
سیفی مازندرانی

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ارتحال عالم ربانی آیت الله فاضل استرآبادی به بیان خلقیات و منش علمی این عالم فقید حوزه علمیه مازندران پرداخت و اظهار داشت: ایشان در شهر بابل مدرسه علمیه بزرگی درست کردند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و طلاب زیادی در این مدرسه در طول 30 سال تحصیل کرده و هریک خود به مدارج عالی دست پیدا کرده اند.

مدیریت مباشر مرحوم فاضل

استاد درس خارج حوزه علمیه یکی از خلقیات مرحوم آیت الله فاضل را مدیریت مباشر دانست و افزود: مدیریت مباشر به این معنا که ایشان علاوه بر رصد فعالیت های اجرایی مدرسه خودشان تدریس هم داشتند و حتی برای طلاب سطح پایین نیز ادبیات عرب را به صورت دقیق کار می کردند و بعد از درس نیز جلسات تمرین و یادگیری بیشتر را برگزار می کردند.

وی ادامه داد: ایشان در جهد و کوشش زبانزد بود به گونه ای که ابتدای صبح از خانه خارج می شد و به مدرسه می آمد و به حجره ها سرکشی می کرد و طلاب را برای نماز اول وقت دعوت می کرد؛ از تمام جهات مدیری دلسوز بود، اخلاق را در میدان عمل پیاده کرده بود و تهجد و نماز شبی مثال زدنی داشت.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به صمیمیت بیش از حد مرحوم آیت الله فاضل با طلاب، ابراز داشت: ایشان به قدری با طلبه ها دوست و رفیق بود که آنها آیت الله فاضل را همچون پدر بالای سر خود می دیدند و همین جهات بود که حوزه علمیه فیضیه ایشان در کل مازندران سرآمد خاص و عام شده بود.

وی به خط و منش سیاسی مرحوم آیت الله فاضل اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان فردی عاشق نظام و رهبری بود، خاطرنشان کرد: مرحوم فاضل هیچگاه از خط امام و رهبری خارج نشد و همیشه می فرمود کلام و بیان رهبر معظم انقلاب در همه منازعات سیاسی، طریقی و حزبی باید فصل الخطاب باشد و وقتی که ایشان حرفی را می زند باید ما آن را کلام آخر بدانیم و روی آن حرفی نزنیم.

آیت الله فاضل استادی خوش رو و دلسوز مردم

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان فردی خوش گفتار بود و با همه طلاب از ابتدایی ترین آنها تا علمای بزرگ با روی خوش برخورد می کرد و حتی نسبت به مردم عادی نیز توجه خاصی داشت و از بیان معارف اهل بیت(ع) و حل مسائل شرعی مردم شهر در مجالس مختلف غفلت نمی کرد.

وی در پایان تصریح کرد: واقعا مرحوم آیت الله فاضل الگویی به تمام معنا بود و بنده با برخوردهایی که با ایشان دیدم او را فردی رقیق القلب، دارای بیان نرم و خوش رو شناختم و امیدوارم خداوند ایشان را غریق دریای رحمت خود کند./1330/302/ب3

ارسال نظرات