۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۷۷۵
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون مطرح کرد؛

تاثیر نگاه به همسر در استحکام زندگی زناشویی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردها بصری هستند و از راه نگاه و دیدن عاشق می شوند، گفت: زن موفق، زنی است که شوهرش از دیدن او لذت ببرد؛ بنابراین زن باید در خلوت همیشه برای شوهر خود آراسته باشد و به این ترتیب باید دقت کرد که نگاه به همسر هم مانند سایر معیارها نقش موثری در استحکام زندگی زناشویی دارد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این که یکی از ویژگی های مردها این است که بصری هستند، گفت: به همین دلیل برخلاف زن، مرد از راه نگاه کردن عاشق و شیفته می شود و بر همین اساس باید دقت کرد که زن موفق، زنی است که شوهرش از دیدن او لذت ببرد و نگاه به همسر هم مانند سایر معیارها نقش موثری در استحکام زندگی زناشویی دارد.

وی افزود: براساس همین موضوع به خوبی می توان فلسفه حجاب زن را در برابر نامحرم را فهمید و همچنین می توان به نگرش اسلام درباره اینکه چرا زن باید در مقابل همسرش آراسته باشد پی برد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این موضوع جوازی برای خودآرایی در کوچه و خیابان نیست، ادامه داد: زن مؤمن تنها و پس از ازدواج است که سعی می کند خود را در قلب همسرش جای داده و قلب او را تسخیر کند و الا قبل از ازدواج شرعا زن و دختران جوان حق ندارند با رفتار و ظاهر خود توجه نامحرم را نسبت به خود جلب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون ادامه داد: زنانی که به بهانه تمیزی و نظافت خود را در کوچه و خیابان آرایش می کنند باید بدانند که اگر در اثر نگاه های مرد نامحرم به آنها زمینه از بین رفتن یک خانه و خانواده فراهم شود آنها هم به همان میزان در گناه از هم پاشیدن یک زندگی موثر هستند؛ بنابراین آرایش بعد از ازدواج و تنها برای همسر است و زن از نظر فقهی اجازه آرایش برای شخص دیگری را ندارد.

وی با بیان این که همانطور که گفته شد زن موفق زنی است که خود را برای شوهرش آراسته کند، گفت: طبق احادیث زن باید ظاهر صورت خود را طبق میل همسرش آراسته کند و همچنین پوشیدن لباس طبق میل و خواسته همسر از دیگر مواردی است که می تواند یک زن را محبوب همسرش کند.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و استحکام زندگی زناشویی این است که زن روز به روز بیشتر محبوب همسر خود شده و قلب او را تسخیر کند، افزود: برای تسخیر قلب همسر روش های زیادی وجود دارد و ساده ترین روش این است که زن مطابق میل وخو استه همسرش رفتار کند.

حجت الاسلام و المسمین تراشیون با اشاره به این که متاسفانه عده ای این نگاه به زندگی زناشویی را مخل آزادی های و تساوی زن و مرد می دانند، ادامه داد: رفتار مطابق میل همسر نه تنها مخل آزادی نیست بلکه زمینه افزایش آرامش زندگی زناشویی و خانوادگی را فراهم می کند در حالی که اگر در زندگی مشترک هر کس بخواهد مطابق میل خود رفتار کند زندگی به جای آرامش به میدان جنگ تبدیل می شود چرا که همیشه میان منافع و خواسته های افراد تضاد و تنافی وجود دارد.

وی افزود: همچنین اگر زن مطابق میل همسر خود رفتار کند به مرور علاقه مرد نسبت به او بیشتر شده و سعی می کند خواسته های بیشتری از همسر خود را برآورده کرده و مطابقا سعی می کند خوبی های همسر خود را جبران کند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اسلام شاخصه یک زندگی موفق را از خودگذشتگی، مودت، محبت و رفتار مطابق میل همسر به دلیل ویژگی های خاص زن و مرد می داند در حالی که در سبک زندگی غربی از آن جایی که هدف تنها فرد، فردگرایی و خواسته های افراد است نه تنها زندگی مشترک بی معناست بلکه تضاد منافع موجب بی وفایی زن وشوهر نسبت به یکدیگر، بی وفایی، بالا رفتن میزان طلاق و بی رغببتی برای ازدواج می شود در حالی که در اسلام اساس رفتار در خانه و خانواده دین و مودت بوده که دین و شرع مقدس همواره به دنبال استحکام و افزایش پیوند و محبت میان قلب ها است./968/202/ب3

ارسال نظرات