۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۳۷۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز:

۷۲ مورد وقف جدید در استان البرز انجام شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه ۷۲ مورد وقف در استان البرز انجام شده است گفت: بیش از ۵ پروژه عمرانی توسط اداره کل اوقاف در البرز در حال اجرا است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم غبارروبی امامزاده حسن(ع) و نشست خبری دهه وقف که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امام زاده حسن برگزار شد حجت‌السلام والمسلمین محمد صالحی اظهار داشت: نخستین اقدام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در سال جاری نمایشگاه آرامش بهاری با سبک ایرانی و اسلامی با محوریت امام‌زاده طاهر(ع) و دیگر امام‌زاده‌ها برای نگهداری حداقلی مسافران عبوری در استان برگزار شد.

صالحی با اشاره به اینکه 150 مبلغ از قم به استان البرز جهت حضور در امام‌زاده‌های مختلف استان اعزام شده‌اند گفت: به سبب اینکه فضاهای مجازی در مردم رسوخ کرده و ذهن مردم را تسخیر کرده است از مبلغان جهت پاسخ به مسائل به صورت چهره به چهره دعوت به عمل آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه  آستان مبارک امام‌زادگان استان البرز در کل سال آماده سرویس‌‌دهی کامل به مردم هستند گفت: یکی از طرح‌های بسیار مهمی برای قرآن‌آموزان حفظ مجازی است که در حال حاضر در دست اجرا است.

وی با توجه به طرح حفظ مجازی گفت: در این طرح احتیاج به حضور قرآن‌آموز نیست و به صورت تلفنی و هماهنگ کردن زمان توسط  خود قرآن‌آموز با استاد انجام می‌‌‌‌‌‌شود.

صالحی با بیان اینکه در سال جاری بیش از  312 میلیون تومان میزان اجرای نیت واقف بوده است تصریح کرد: از این میزان 80 میلیون تومان نیت مذهبی، 165 میلیون تومان نیت خیریه و 68 میلیون تومان نیات اجتماعی بوده است.

وی  با بیان اینکه در سال جاری 72 مورد وقف در استان البرز انجام شده است ادامه داد: بیشتر این موقوفات در زمینه‌های ساخت مساجد و حسینیه بوده و ارزش ریالی آن‌ها به یک میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به پروژه‌های عمرانی حوزه اداره کل اوقاف استان البرز بیان کرد: از جمله پروژه‌های این اداره  ایجاد استخر امام‌زاده محمد(ع) با 6.5 میلیارد تومان هزینه،  توسعه 400 مترمربعی شبستان آستان مقدس امام‌زاده حسن(ع) با هزینه بیش از 600 میلیون تومان ، توسعه 400 مترمربعی شبستان امام‌زاده حیدر(ع) با هزینه بیش از 300 میلیون تومان، اجرای گنبد فلزی آستان مقدس امام‌زاده قاسم(ع) با هزینه بیش از 70 میلیون تومان و ساخت شبستان آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) با هزینه بیش از 700 میلیون تومان است.

صالحی با اشاره به نواختن زنگ وقف در مدرسه شهدای عظیمیه در دهه وقف عنوان کرد: در این هفته دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه در مصلی و همایش یاوران وقف در ساوجبلاغ از جمله برنامه‌های دهه وقف هستند.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه‌ها‌یی سبب ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات