۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۹۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

مصدومیت 8 زائر پیاده امام رضا در محور فاروج به قوچان، برپایی نمایشگاه بزرگ هفته بسیج در خراسان شمالی و ارسال 200 اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز هشت نفر از زائران پیاده امام رضا (ع) در محور مواصلاتی فاروج به قوچان بر اثر برخورد خودروی ال 90 دچار مصدومیت شدند.

حادثه رانندگی برای هشت نفر از زائران پیاده امام هشتم (ع) در حاشیه مسیر بزرگراه فاروج به قوچان در حالی روی داد که این زائران امروز در قالب کاروانی در حال حرکت به مسیر مشهد مقدس بودند.

درحالی‌که راننده خودرو ال 90 قصد سبقت از خودروی سمند را داشته به علت عدم کنترل به سمت شانه خاکی رفته و هشت نفر از زائران امام هشتم را زیر گرفته که براثر شدت برخورد این زائران پیاده دچار مصدومیت شدند.

این مصدومان درحالی‌که حال برخی از آنها وخیم بود، با حضور نیروهای ادامه برای درمان به بیمارستان‌های فاروج و قوچان اعزام شدند.

برپایی نمایشگاه بزرگ هفته بسیج در خراسان شمالی

عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای بسیج و اقتصاد مقاومتی با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، استاندار، فرمانده سپاه جوادالائمه (ع)، مدیرکل صداوسیما، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد و شماری از مسؤولان در دهکده مقاومت بجنورد برپا شد.

در این نمایشگاه گوشه‌ای از فعالیت‌های بسیج در قالب غرفه‌های مختلف برای عموم به نمایش درآمده و طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در زمینه‌های گوناگون در این نمایشگاه در قالب غرفه‌هایی مختلف ارائه‌ شده است.

نمایشگاه بسیج و اقتصاد مقاومتی تا پانزدهم آذر برای بازدید عموم دایر است.

200 اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان شمالی ارسال شد

محسن زاهد احمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی از ارسال 200 اثر از سوی رسانه‌های استان، به دبیرخانه جشنواره ابوذر خبر داد.

وی با اشاره به پایان یافتن مهلت ارسال آثار اظهار کرد: آثار اعضای سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی درزمینهٔ خبر، گزارش، یادداشت، فیلم کوتاه، عکس، مصاحبه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

زاهداحمدی با قدردانی از استقبال خوب رسانه‌ها از جشنواره ابوذر در خراسان شمالی،‌ گفت: به‌طور قطع برگزاری این جشنواره تأثیر زیادی در بالا بردن کیفیت آثار اصحاب رسانه استان خواهد داشت.

اختصاص اعتبار ۹۱۵ میلیون ریالی به کانون‌های مساجد خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مبلغ ۹۱۵ میلیون ریال با هدف حمایت بیشتر از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به حساب این کانون‌ها واریز شد.

وی افزود: با توجه به سطح‌بندی کانون‌ها بر اساس فعالیت این کانون‌ها و نیز اصول و سیاست‌های ستاد عالی، در سال جاری ١٠ میلیون ریال به کانون‌های سطح یک، شش میلیون و ٥٠٠ هزار ریال به کانون‌های سطح دو و سه میلیون و ٥٠٠ هزار ریال نیز به کانون‌های سطح سه اختصاص می‌یابد.

شیرازیان خاطرنشان کرد: این اعتبار، مرحله دوم سرانه حمایتی فعالیت‌های اوقات فراغت است که به حساب کانون‌ها واریز شده است.

گفتنی است در حال حاضر حدود ۳۵۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعالیت دارند./303/9314/ب1

ارسال نظرات