۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۲۹۴۵
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

دستیابی به علم و فناوری‌های نوین مهم ترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی مهم ترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی را دستیابی به علم و فناوری‌های نوین دانست و گفت: بسیج با تمام توان و نیرو تلاش می‌کند تا از اقتدار علمی کشور محافظت کند.
حجت الاسلام حاجی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه‌شنبه در همایش تجلیل از جهادگران علمی، منتخبین اقشار و دانشور بسیجی که به مناسبت هفته بسیج در سالن شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، بیان داشت: دشمن 60 درصد از توان خود را برای نفوذ در میان نخبگان ایرانی به کار گفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی بالا بردن اقتدار علمی کشور را از عوامل اصلی در پاسداری از ارزش‌های انقلاب، پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین هدف بسیج حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج در زمینه‌های مختلف علمی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده است، ایران برای تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای و جهانی باید از فناوری‌های روز دنیا عقب نماند از این رو بهره‌گیری از نخبگان بسیجی برای تحقق این مهم ضروری است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: استکبار جهانی در تلاش است تا علم و فناوری‌های روز جهانی را در انحصار خود داشته باشد تا سایر کشور‌ها همواره مصرف کننده علم او باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم در کشور یادآور شد: ایشان اولویت اول کشور را اقتصاد مقاومتی و اولویت دوم را جهش علمی می‌دانند چراکه علم قدرت است و عامل اصلی در اقتدار بخشیدن به یک ملت از نظر اقتصادی، سیاسی و کرامت بخشیدن به کشور در جهان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه بسیج تداعی‌گر نهضت عاشورای حسینی است، ابراز داشت: فرهنگ بسیج و بسیجی الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است چراکه بزرگ‌ترین جلوه نهضت عاشورا جلوه دفاع از بزرگ‌ترین هدیه‌های الهی است.

وی آموزش حسینی بودن در مجالس عزاداری سیدالشهدا را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در مجالس حسینی علاوه بر یا حسین گفتن ضروری است تا با حسین بودن نیز آموزش داده شود چرا که فرهنگ حسینی همان دفاع از اسلام ناب محمدی و زنده نگاه داشتن مبانی اسلام است از این رو لازم است این مسئله در بین آحاد مردم جامعه به ویژه جوانان ترویج داده شود.

شایان ذکر است:‌ در پایان این مراسم، از منتخبان بسیج اقشار مختلف استان قم نظیر بسیج دانش‌آموزی، مهندسان صنعت، مهندسان عمران و معماری، بسیج فرهنگیان، حقوقدانان، مهندسان کشاورزی، بسیج دانشجویی، بسیج کارگری، بسیج طلاب، فعالان اتاق فکر بسیج و مسئولان مجمع بسیج استان تجلیل شد. /878/202/ب3

ارسال نظرات