۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۶۲۹۲۶

چند خبر کوتاه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

رونمایی از پوستر دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک ونوجوان رضوی هرمزگان، برگزاری نخستین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی در میناب و تجلیل از بهترین نشریه و رسانه در حوزه قرآن و عترت هرمزگان از جمله اخبار کوتاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان است.
اخبار کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش‌ نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی پوستر جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی خبر داد و گفت: پوسترهای دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو 7 آذرماه ساعت 13 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌ شود.

وی افزود: این مراسم رونمایی با حضور خبرنگاران رسانه‌ ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ های مختلف و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همچنین جمعی از اساتید و پیشکسوتان تئاتر و هنرهای تجسمی رونمایی مي‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلمی هرمزگان عنوان‌ کرد: دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی 13 تا 16 آذر ماه در فرهنگسرای طوبی و تماشاخانه آفتاب با حضور 12 گروه نمایشی از استان های مختلف برگزار می‌ شود.

گفتنی است، پوستر دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از سوی حسن بردال از طراحان مطرح استان طراحی شده که کار طراحی بسیاری از پوسترهای فرهنگی و سایر رویدادها را در کارنامه خود دارد.

اجرای طرح نمایشگاه کتاب سیار در شهرستان رودان

جلیل محمود زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان از اجرای طرح نمایشگاه کتاب سیار در مدارس خبر داد و ضمن تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ورود کتاب به زندگی مردم گفت: این ایام بهترین فرصت برای دانش‌ آموزان جهت مطالعه است.

وی توسعه مطالعه و کتابخوانی را مهم‌ترین روش برای بالابردن سطح آگاهی در جامعه دانست و عنوان‌ کرد: در هفته کتاب و کتاب خوانی جهت استفاده دانش‌ آموزان از کتاب اقدام به راه‌ا ندازی نمایشگاه سیار کتاب شد که در هفته کتاب و کتاب خوانی به بیش از 20 مدرسه اعزام و در آنجا دانش‌ آموزان کتاب‌ های مورد نیاز خود را تهیه کردند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودان بیان‌ داشت: در این نمایشگاه سیار بیش از 3 هزار جلد کتاب در قالب 700 عنوان به مخاطب ارائه شد که مورد استقبال بسیار خوب مدارس قرار گرفت.

نخستین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی در میناب برگزار شد

رضا اوژند رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از آغاز اولین سوگواره عاشورایی تجسمی در بوستان ملت میناب خبرداد و گفت: سوگواره هنرهای تجسمی "گریه‌های خورشید" با شرکت بیش از 45 نفر هنرمند تجسمی در رشته‌ های نقاشی، تصویر سازی، گرافیک و پوستر از هنرستان‌ های دکتر حسابی، ام السلمه، پویش و علاقه‌ مندان بصورت آزاد در دو شیفت صبح و عصر به‌صورت کارگاه آموزشی در بوستان ملت " خانه هنرمندان میناب " برگزار شد.

وی به اهداف برگزاری این برنامه اشاره‌ کرد و افزود: ایده‌ پردازی، خلاقیت و نوآوری،کشف استعدادهای هنری جوانان از اهداف این سوگواره است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب بيان‌ کرد: آثار تولید شده هم‌زمان با مراسم اختتامیه در سالن فرهنگسرای شهید بهشتی در معرض دید عموم قرار گرفت و مراسم اختتامیه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی با تجلیل از برترین‌ ها در سالن فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار شد.

گفتنی است، داوری این سوگواره توسط یونس دهقانی، حسن کریمی و زهرا آذریان انجام پذیرفت.

تجلیل از بهترین نشریه و رسانه در حوزه قرآن و عترت هرمزگان

 علیرضا درویش نژاد با بيان اينكه در سال 95 از بهترین نشریه و رسانه در حوزه قرآن و عترت تجلیل به عمل می‌ آید گفت: گسترش فرهنگ قرآنی و سیره ائمه اطهار (س) از مهم‌ترین وظایف حوزه فرهنگ و زیر مجموعه آن به ویژه مطبوعات و رسانه‌ های مختلف است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال مفاهیم قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت در دنیای امروز فضای مجازی و رسانه‌ های دیجیتالی است که بخش قابل توجهی از اطلاعات و اخبار در سطح جهان توسط همین رسانه‌ های مجازی انتقال می‌ یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان‌ داشت: در استان هرمزگان حدود 100 روزنامه، نشریه، هفته نامه، فصل‌نامه، خبرگزاری و رسانه مجازی قانونی وظیفه اطلاع‌رسانی در سطوح و مسائل مختلف را برعهده دارند و هرکدام از آنها نیز در حوزه گسترش فرهنگ قرآن و عترت نقش به سزایی دارند.

درویش نژاد یادآور شد: توسط بخش قرآن و عترت اداره‌ کل امسال در برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگی با خانه مطبوعات از روزنامه‌ ها، نشریات و خبرگزاری‌هایی که در حوزه قرآن و عترت فعالیت بیشتری داشته‌ اند در مراسمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

وی عنوان‌ کرد: افزون بر مستنداتی که توسط بخش قرآن و عترت اداره‌کل جمع‌آوری می‌شود هرکدام از رسانه‌ها و مطبوعات که مدارک مستندی در این خصوص دارند به این اداره‌کل ارسال كنند.

آزمون شفاهی قرآن و عترت در هرمزگان برگزار شد

 علیرضا درویش نژاد از برگزاري آزمون شفاهی قرآن و عترت در سراسر استان هرمزگان خبر داد و گفت: 113 نفر در این آزمون شرکت کردند که اختصاص به متقاضیان زیر 12 سال داشت.

وی افزود: این آزمون همزمان با بندرعباس در شهرستان‌ های خمیر، بندرلنگه، میناب و رودان و با حضور داوران و اساتید مجرب و ناظران از تهران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه‌ کرد: آزمون شفاهی قرآن و عترت که اختصاص به سنین زیر 12 سال داشت، شامل حفظ جزء یک و جزء کل قرآن و جزء 30 بود.

گفتنی است، نتایج آزمون شفاهی قرآن و عترت طی روزهای آینده از طریق رسانه‌های عمومی اعلام می‌شود./303/851/ب1

ارسال نظرات