۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۲۸۸۵
مدیر کل امور مساجد و مبلغین تبلیغات اسلامی:

۵۲ هزار مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ساماندهی شده اند

مدیر کل امور مساجد و مبلغین تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون ۵۲ هزار مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ساماندهی شده اند که این سامانه برخلاف تمامی سامانه‌های دیگر فرآیند محور است.
حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مساجد و مبلغین تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مساجد و مبلغین تبلیغات اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خود را متولی مسأله تبلیغ معارف اسلامی می دانیم، اظهار داشت: طبق ابلاغی که از سوی هیئت دولت صورت گرفته است، سازمان تبلیغات اسلامی مسؤولیت اعزام و رسیدگی به امور ائمه جماعات دستگاه‌های دولتی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به این‌که مسأله شناسایی و ساماندهی مبلغان و مبلغات در سراسر شهرهای کشور اجرایی شده و ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ هزار مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ساماندهی شده اند که این سامانه برخلاف تمامی سامانه‌های دیگر فرآیند محور است.

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به این‌که سامانه سجام نیازسنجی، ظرفیت‌سنجی، تأمین، ابلاغ و اعزام مبلغان را اعمال می کند، تصریح کرد: امروز ارزش شبکه تبلیغی و ظرفیت بزرگ این سامانه برای متولیان و مدیران روشن‌تر شده و امیدواریم در آینده نزدیک با تکمیل اطلاعات و داده‌ها، برنامه‌ریزی منسجمی در بحث اعزام مبلغان ذاشته باشیم.

مدیر کل امور مساجد و مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سامانه سجام که مخفف سامانه جامع اعزام مبلغ است همه امور اعزام اعم از مبلغات و مبلغان را در ایام مناسبتی و غیر مناسبتی ساماندهی می‌کند، امروز حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل ۷ میلیون روز تبلیغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور سازماندهی و مدیریت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره موقعیت و ظرفیت های مهم و ارزشمند منطقه آذربایجان در بحث تربیت و اعزام مبلغ اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای پتانسیل بزرگ در عرصه‌های فرهنگی و دینی است که می‌تواند نماد فرا استانی داشته باشد و اگر برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد؛ می توان از این ظرفیت‌ به بهترین شکل بهره برد.

حجت الاسلام رقیمی افزود: رتبه استان آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت در سامانه ساماندهی شبکه مبلغین سجام بالاتر از میانگین کشوری است و فعالیت‌های مثمر ثمری در این خصوص از سوی استان صورت گرفته که انتظار داریم با ادامه این روند شاهد اثرگذاری بیش از پیش در عرصه تبلیغی منطقه شمال غرب باشیم.

مدیر کل امور مساجد و مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر آموزش مستمر و به روز مبلغان گفت: با توجه به تغییر استراتژی دشمنان در عرصه مقابله با اسلام و تشیع؛ هر روز شاهد توطئه‌ای جدید علیه باورهای دینی مردم هستیم که بایستی مبلغان خود را آماده مقابله با حنگ نرم دشمنان بکنند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات