۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۴۶۷
کارشناس ديني:

الميزان، احياکننده تفسير شيعي قرآن در دوره معاصر است

كارشناس ديني گفت: تفسير الميزان حاصل بيش از بيست سال تلاش شبانه روزي علامه طباطبايي و احيا کننده تفسير شيعي قرآن در دوره معاصر است.
علامه طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد حسين صنعتکارفر شنبه شب در مراسم بزرگداشت علامه طباطبايي در آستان مقدس هلال ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل، گفت: علامه طباطبايي همواره بر پيوند قرآن و عترت تأکيد داشت.

وي تصريح کرد: اين موضوع در تفسير الميزان به وضوح قابل مشاهده است، چنانکه علامه در اين تفسير در بسياري از موارد براي فهم آيات از روايات و احاديث ائمه(ع) کمک گرفته است.

اين كارشناس ديني با اشاره به اينكه تفسير الميزان حاصل بيش از بيست سال تلاش شبانه روزي علامه طباطبايي و احيا کننده تفسير شيعي قرآن در دوره معاصر است، خاطرنشان کرد: علامه طباطبايي در 530 مبحث، به بحث روايي پرداخته است و اين گستردگي استفاده از احاديث در تفسيرالميزان، در هيچ تفسير ديگري يافت نمي شود.

حجت الاسلام صنعتکارفر در ادامه يادآور شد: علامه طباطبايي با استفاده از روايات اهل بيت(ع) به استنباط معارف ناب شيعي از متن آيات قرآن کريم پرداخته است.

اين کارشناس ديني دستگيري از فقرا و مستمندان و تلاش در پي رفع گرفتاري نيازمندان را از صفات بارز علامّه طباطبايي دانست و افزود: نفوذ کلام، تهذيب نفس، قدرت معنوي، صبر و آرامش، ارتباط قوي با مردم و شجاعت علامه طباطبايي، از وي شخصيتي محبوب و پرآوازه ساخته بود.

حجت الاسلام صنعتکارفر خاطرنشان کرد: علامه طباطبايي براي تحصيل علوم ديني، سختي‌هاي بسياري را تحمل کرد اما مشکلات و گرفتاري‌ها سبب نشد که فعاليتهاي علمي او با خدشه‌اي مواجه شود.

وي افزود: از نفس روحاني اين عالم جليل القدر، شاگردان بزرگي همچون شهيد بهشتي، امام موسي صدر، استاد مرتضي مطهري، شهيد مفتح، آيت الله مکارم شيرازي، آيت اللّه حسن زاده آملي و ده ها تن از بزرگان و فرهيختگان کنوني حوزه هاي علميه شيعه پرورش يافت.

لازم به ذكر است، علامه سيدمحمدحسين طباطبايي صبح يک‏شنبه بيست و چهارم آبان‏ماه سال ۱۳۶۰ هجري شمسي برابر با هجدهم محرم ۱۴۰۲ق پس از يک هفته بيماري، دارفاني را در سن هشتاد سالگي وداع و به ديار باقي شتافت، مزارش در کنار حرم حضرت معصومه سلام‏الله عليها، زيارتگاه عاشقان و شيفتگانش است./1307/202/ب2

ارسال نظرات