۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۴۳۴
کارشناس علوم دینی:

مبارزه با ظلم و ستم پیام پیاده روی اربعین حسینی است

کارشناس مسائل فرهنگی در لرستان با بیان اینکه پیام پیاده روی اربعین ایستادگی و مبارزه با ظلم و ستم است، گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تدبر و تفکر در قیام عاشورا است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، پیاده روی اربعین را بیعت دوباره با سید و سالارشهیدان عنوان کرد و بیان داشت: پیاده روی اربعین موجب پاک کردن نفس از رذائل اخلاقی است.

وی با بیان اینکه از حرکتهای قیام امام حسین(ع) برای اقامه حق و عدل الهی بود، افزود: آثار و گفتار آن امام بزرگوار اقامه دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و بر همزدن بنیان ظلم، جور و طغیان بود.

کارشناس مسائل فرهنگی در لرستان هدف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ادامه راه پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران الهی عنوان کرد و گفت: در زیارت وارث آمده که وارث آدم صفوه الله و یا وارث نوح نبی الله، معلوم می شود که پیامبران الهی برای اقامه حق و ایجاد حکومت و نظام اسلامی آمده بودند.

وی با بیان اهمیت اربعین، اظهار داشت: اهمیت اربعین در آن است که با تدبیر الهی خاندان پیامبراکرم(ص) یاد نهضت حسینی را برای همیشمه جاودانه کردند.

حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: اگر مجاهدت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در آن روزهای اسارت چه در عصر عاشورا در کربلا و در روزهای پس از آن  نبود، نام و نهضت امام حسین(ع) تا امروز زنده نمانده بود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت و زمان برای تفکر و تدبر درباره حادثه عاشورا و اهداف الهی امام حسین(ع) است، اظهار داشت: باید عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با شناخت هر چه بیشتر خود از آن اهداف، مباحث و دستورات الهی معرفت دینی خود را تقویت کنند.

کارشناس مسائل دینی در لرستان شناخت و تدبر در معارف اهل بیت(ع) را مقدمه ای برای سعادت محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: با شناخت معارف اهل بیت(ع) راه آنان تداوم می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروزه اربعین تبدیل به جاذبه ای عظیم در تمام عالم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: کربلا محلی برای گردهمایی عظیم شیعیان سراسر جهان است که هر ساله خود را به حرم مطهر امام حسین(ع) می رسانند و مراسم عزاداری برپا می کنند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بیعت دوباره با سید و سالار شهیدان و پاک کردن نفس از رذائل اخلاقی است، اظهار داشت: ملت ایران با حضور در پیاده روی اربعین حسینی به دشمنان ثابت می کنند که زیر بار ظلم و ستم نمی روند.

وی در ادامه حضور در پیاده روی اربعین را نمادی از وحدت مسلمانان خواند و گفت: اربعین حسینی جریان مبارزه حق علیه باطل است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اربعین منشأ حرکت به سمت ارزشهای دینی، اخلاقی، مبارزه با پستیها و پلیدیها است، خاطرنشان کرد: دور کردن جهالت، ضلالت و خرافات از وجود انسانها پیام اربعین حسینی است.

وی وظیفه محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را پایبندبودن به اصولی عنوان کرد که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات