۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۶۲۳۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عده ای هنوز دشمنی آمریکا علیه ملت ایران را باور ندارند/ مذاکره با ‌آمریکا سودی برای کشور نداشت

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ادامه روند بدعهدی آمریکایی ها نسبت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنوز عده ای در کشور باور ندارند که آمریکا دشمن در جه یک ملت ایران است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی، این حضور با عظمت را بیعت دوباره امت اسلامی به ویژه شیعیان با اهل بیت(ع) و سید و سالار شهیدان دانست.

وی با بیان این که فاصله نجف تا کربلا پوشیده شده از حضور عاشقان ثارالله است، افزود: با وجود همه تهدیدها و خطرات موجود در مسیر کربلا اما شاهد حضور سیل مشتاقان حسینی برای زیارت کربلای معلی هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیاده‏ روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیا است و هیچ قدرتی جز سیدالشهدا(ع)‏ نمی ‏تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند، خاطرنشان کرد: مراسم با شکوه پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏ تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پیاده روی با عظمت اربعین حسینی موجب نزدیکی قلوب و از مهم ترین عوامل تحقق وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از نشانه های عمیق فرهنگ عاشورا است که نیاز همه افراد به این فرهنگ غنی روز به روز بیشتر احساس می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اجتماع عظیم و کم نظیر در اربعین حسینی فرصتی برای جلوگیری از فرقه گرایی است، خاطرنشان کرد: در این اجتماع میلیونی از ادیان و مذاهب مختلف زائرانی حضور دارند و این به معنای جهانی شدن فرهنگ حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که حضور میلیون ها زائر حسینی در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین بار دیگر حقانیت امام حسین(ع) را برای همه جهانیان به اثبات رساند، گفت: مظلومیت اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان به خوبی در این راهپیمایی عظیم به نمایش در خواهد آمد.

وی با بیان این که آمریکایی ها و همپیمانان عربی اش در منطقه برای نمایش چهره ای دروغین از اسلام ناب داعش و دیگر گروه های تروریستی را به وجود آورده اند، گفت: اما با توجه به همه تلاش های مستکبران، نورانیت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نه تنها ذره ای کم نشد بلکه امروز همه ملت های آزادی خواه جهان را به سمت کربلا کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و اعراب مرتجع همه توان و سرمایه خود را برای خدشه دار کردن اسلام ناب در جهان به کار گرفته اند، گفت: همه تلاش ها برای نابودی اسلام به بن بست رسیده و امروز جبهه مقاومت در جهان پیروز است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با تأسی و الگوگیری از نهضت عاشورا شکل گرفت و پیروز شد، خاطرنشان کرد: ملت ایران نیز در صحنه های مختلف به دنیا ثابت کردند که همواره پیرو و ادامه دهنده مکتب عاشورا هستند و هیچ گاه این مسیر الهی را رها نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی پیروی از مکتب عاشورا را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران در صحنه و عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: باور و ایمان ملت ایران به این مکتب الهی همه تلاش های دشمنان برای براندازی و نابودی انقلاب اسلامی را بی فایده گذاشته است.

وی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عنوان کنگره عاشقان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) یاد کرد و افزود: امت اسلامی با این حضور حماسی و بی نظیر خود بار دیگر به نماد قدرت و آزادی اسلام ناب تبدیل شده اند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز دنیا نظاره گر عظمت حسینی در این اجتماع عظیم است، خاطرنشان کرد: همایش بزرگ پیاده روی اربعین نشان از قدرت پایدار دنیای اسلام است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که  ملت ایران از امام حسین(ع) و مکتب عاشورا آموخته است که هیچ گاه نباید در برابر دشمنان ملایمت نشان داد، گفت: این ملت با بصیرت و هوشیار همواره برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان هوشیار وآماده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که قدرت‌های استکباری می‌خواهند مقاومت مردم در برابر خود را بشکنند تا مردم در برابر زورگویی‌های آنان تسلیم باشند و حق‌طلبی نکنند، گفت: هر فردی که پیام کربلا را دریافت کند، یک قدم به اهداف حسین (ع) نزدیک‌تر می‌شود و این چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به ادامه روند بدعهدی آمریکایی ها نسبت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنوز عده ای در کشور باور ندارند که آمریکا دشمن در جه یک ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده مسؤولان درباره برداشته شدن همه تحریم ها در روز اول اجرای برجام اما امروز شاهدیم که نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده بلکه شاهد اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان هستیم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دروغگویی و فریب در ذات مقامات آمریکایی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در جریان روند مذاکرات نسبت دشمنی های آمریکا به مسؤولان هشدار داده بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعد از اجرایی شدن برجام، آمریکا محدودیت را بیشتر و تحریم‌ها را به مدت ده سال تمدید کرد، افزود: باید صادقانه پذیرفته شود که آمریکایی‌ها ما را بازی دادند و مذاکره برای ما سودی نداشته است چرا که ما براساس آموزه‌های دینی، به وعده‌های خود عمل کردیم، اما طرف مقابل خلف وعده کرد و لزومی ندارد با این کار آنان همچنان زیر سلطه باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات