۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۶۲۳۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

اجتماع میلیونی اربعین حسینی مقدمه تشکیل امت واحده اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هیچ نقشه و توطئه ای از سوی دشمن نمی تواند مانع حرکت سیل عظیم زائران پیاده اربعین حسینی به سمت کربلای معلی شود، گفت: این اجتماع میلیونی مقدمه ای برای تشکیل امت واحده اسلامی است.
استاد حوزه علمیه مازندران 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران جمعه شب در مراسمی که در آستانه اربعین حسینی در این شهرستان برگزار شد با اشاره به عظمت پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حضور با عظمت مشتاقان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در این اجتماع میلیونی پیام روشنی بر عشق و دلدادگی امت اسلام به سید و سالار شهیدان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حادثه عاشورا نقشه ای الهی برای حفظ و بقای دین است، افزود: امام حسین(ع) در دفاع از دین خدا و برای عزت و عظمت اسلام ناب به شهادت رسید.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر اجتماع عظیم اربعین حسینی را تجدید بیعت ملت های آزاده جهان با سید و سالار شهیدان عنوان کرد و بیان داشت: امروز راهپیمایی اربعین حسینی به یک کنگره جهانی تبدیل شده است و از مرزهای کشورهای اسلامی خارج شده است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که شیعه و سنی با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به دنیا می گویند هیچ گاه از تهدید و توطئه دشمنان اسلام هراسی ندارند و برای دفاع از دین و آرمان های حسینی آماده هر گونه جان فشانی هستند، تصریح کرد: امروز اسلام در سایه آرمان های حسینی از یک عظمت جهانی در میان ملت ها برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بمب گذاری و اقدامات تروریستی پس مانده های غرب و آل سعود در کشور عراق حتی ذره ای از اراده شیعه و سنی برای رسیدن به حرم امام حسین(ع) کم نکرده است، خاطرنشان کرد: حضور چند برابری عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین حسینی نشان از گسترش روز افزون فرهنگی حسینی در جامعه جهانی است.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از فرهنگ حسینی در جامعه جهانی، تصریح کرد: امروز شاهد ایجاد یک گفتمان عظیم حسینی در برابر جبهه کفر در جهان هستیم که هر روز در حال گسترش است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ازدحام عجیب مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر عظمت امت اسلامی را به نمایش گذاشته است، خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه از این کره خاکی چنین اجتماع عظیمی را نخواهیم دید بلکه این نشان دهنده عظمت اسلام ناب است.

وی با بیان این که اجتماع باشکوه اربعین، بهترین فرصت برای شناخت و معرفی امام حسین(ع) به همه عالم است، ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، اعلام آمادگی برای دفاع از دین و تجدید بیعت با اهداف و آرمان های قدسی ایشان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سادگی و اخلاص در قلوب زائران حسینی موج می زند، تصریح کرد: همین تقوا و اخلاص الهی است که هر فردی را صد ها کیلومتر با پای پیاده به سمت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) می کشاند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که شرکت در پیاده روی اربعین حسینی درس عشق، ایثار و شجاعت است، خاطرنشان کرد: امروز باید در برابر هجمه های گسترده دشمنان اسلام و انقلاب هر روز در جهت بزرگ شمردن اربعین حسینی گام برداریم.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با بیان این که دشمنان اسلام در برابر وحدت ملت های آزادی خواه جهان به ویژه شیعه و سنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد، ادامه داد: این اجتماع عظیم فرصتی برای شناساندن چهره رحمانی اسلام ناب است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در جهت مخدوش کردن چهره اسلام ناب در جهان، بیان داشت: سال ها است که گروه های تکفیری تروریستی با حمایت آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش همه توان و سرمایه خود را برای تخریب چهره اسلام ناب در سطح جهان به کار گرفتند، اما علیرغم همه این نوع توطئه ها اسلام ناب هر روز جهانی می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام ناب و حقیقی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرده است، تصریح کرد: این نفوذ کاخ های زر و زور دشمنان اسلام در آمریکا و اروپا را به لرزه درآورده است و به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند تا چهره نورانی اسلام را در جهان تخریب کنند.

وی با بیان این که امروز ملت های آزاده دنیا با حضور در چنین اجتماع عظیمی بار دیگر مظلومیت اسلام ناب و امام حسین(ع) را به دنیا نشان داده اند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای نشر و گسترش بیشتر اهداف و پیام نهضت حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجتماع اربعین حسینی نشان از زنده بودن پیام استکبار ستیزی است، خاطرنشان کرد: امروز ملت های آزاده جهان در سایه آرمان های حسینی عزتمندانه در برابر مستکبران عالم ایستاده اند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر اهمیت بالای نقش پیام رسانی و افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کربلا و شام بعد از واقعه جانسوز عاشورا، اظهار داشت: حرکت عظیم زائران حسینی در ایام اربعین امتداد حرکت روشنگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است که به صورت یک حرکت عمومی مقدس و بصیرت افزا، کاملاً خودجوش و هماهنگ انجام می پذیرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که شیعه و سنی با حضور در این اجتماع عظیم نشان دادند که همچنان پای آرمان های حسینی مانده اند، بیان داشت: این حضور بیعت دوباره با ولایت و زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین، بزرگترین و مؤثرترین حرکت فرهنگی جهان اسلام، علیه جبهه ظلم و استکبار است، افزود: فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین به عنوان سدی بزرگ در مقابل نفوذ و هجمه های فرهنگی دشمن، هر سال شکوفاتر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هیچ نقشه و توطئه ای از سوی دشمن نمی تواند مانع حرکت سیل عظیم زائران پیاده اربعین حسینی به سمت کربلای معلی شود، گفت: این اجتماع میلیونی مقدمه ای برای تشکیل امت واحده اسلامی است./950/202/ب2

ارسال نظرات