۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۲۱۵
رییس سیمای استان های سازمان صداو سیما:

زندگی شهید زین الدین سریال می شود

رییس مركز سیمای استان های سازمان صداو سیما در یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم از ساخت سریال زندگی شهید زین الدین خبر داد.
شهید زین الدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس فاطمی نویسی، رییس مركز سیمای استان های سازمان صداو سیما پنجشنبه شب در یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، از ساخت سریال زندگی شهید زین الدین خبر داد.

وی افزود: با همت صدا و سیمای قم در راستای اهداف رسانه ملی که مهم ترین اولویت پیام رسانی رسانه ملی پرداختن به زندگی و سیره عملی شهدا است به این مجموعه پرداخته می شود؛ شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم و شهدای دیگر هر کدام به تنهایی اسوه حسنه و الگوی تمام عیار برای ملت بزرگ ایران و آزادی خواهان جهان هستند.

فاطمی نویسی با بیان این که زندگی و سلوک شهیدان ابعاد گوناگونی دارد، اظهار داشت: اگر این زندگی در قالب آثار نمایشی همانند فیلم، سریال و مستند به صورت هنرمندانه پرداخته شود قطعا جامعه بهره های بسیاری خواهد برد.

وی ادامه داد: در ساخت برخی از سریال ها همانند شوق پرواز که درباره شهید بابایی بود استقبال بی نظیر از سوی جوانان برای ادامه راه شهید بابایی صورت گرفت، ساخت چنین آثاری می تواند مردم را با مرام، اعتقادات و ایستادن بر ارزش های دینی در شرایط گوناگون زندگی شهید و تعهد به دین آشنا کند.

رییس مركز سیمای استان های سازمان صداو سیما با بیان این که زندگانی شهید زین الدین ابعاد خاصی نسبت به شهدای دیگر دارد، ابراز داشت: این شهید از نظر سلوک، تواضع، ساده زیستی و توجه به بیت المال ویژگی های شخصیتی داشتند که اگر به خوبی به آن ها پرداخته شود تأثیر بسیاری خواهد داشت.

وی بیان کرد: در زندگانی شهید زین الدین باید به دوره های گوناگون این شهید و نقش والدین ایشان در سعادتمندی او به تصویر کشیده شود؛ هوش بالا و شجاعت بی نظیر و همچنین توکل بر خدا و ایستادگی در راه حق از درس هایی است که جامعه باید از این شهید بگیرد.

فاطمی نویسی خاطرنشان کرد: شهید زین الدین فتوحات عظیمی را از خود بر جای می گذارد و چون امام فرمود جزایر مجنون باید حفظ شود این شهید و دیگر شهدا مقاومت بی نظیری داشتند، به برکت شهدا شاهد نسل جدیدی هستیم که با سرافرازی در حال طی کردن ادامه راه آن ها هستند؛ زندگی تک تک شهدا برای جامعه الگو است.

وی اضافه کرد: راه شهیدان ادامه دارد و جوانان امروز با درس آموزی از زندگی شهدا امروز در برابر قدرت های بزرگ ایستاده اند و سر خم نکرده اند، در عین تواضع در برابر ملت با قوت در برابر زورگویان و مستکبران ایستادگی و توطئه ها را خنثی می کنند./1323/202/ب2

ارسال نظرات