۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۶۱۹۹۶
مسؤول اعزام مبلغ آمل خبر داد:

بهره گیری اثربخش از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل از بهره گیری اثربخش از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر شهرستان آمل خبرداد و گفت: در طول سال و به صورت منظم اعزام روحانیان را به مناطق ویژه آسیب پذیر داریم.
اعزام مبلغ / تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام بهروز خطیبی، مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان آمل که در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد کارهای فرهنگی شایسته ای صورت گیرد که می تواند اثرگذاری ارزنده و خوبی داشته باشد.

وی از بهره گیری ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر شهرستان آمل خبر داد و بیان داشت: در طول سال و به صورت منظم اعزام روحانیان را به مناطق ویژه آسیب پذیر شهرستان و به ویژه امت آباد داریم.

حجت الاسلام خطیبی با بیان این که سلسله نشستهای پاسخ به سؤالات شرعی برگزار می شود، گفت: دو هیأت مذهبی در منطقه آسیب پذیر امت آباد فعال و مورد حمایت قرار دارد.

برگزاری سلسله نشستهای بصیرتی و معرفتی در مناطق آسیب پذیر

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: در طول سال و به مناسبتهای مذهبی نیز سلسله مراسمات بصیرتی و معرفتی در سطح مساجد مناطق آسیب پذیر صورت می گیرد.

وی با بیان این که فعالیتهای فرهنگی ارزنده ای در مناطق آسیب پذیر انجام می شود، گفت: ضرورت دارد در این حوزه ورود پیدا کرده و تلاش کنیم کارهای فرهنگی ویژه ای داشته باشیم.

استفاده از کارشناسان حوزه علمیه قم در منطقه آسیب پذیر امت آباد

استاد حوزه علمیه مازندران از برگزاری سلسله نشستهای مشاوره دینی در مناطق آسیب پذیر خبر داد و تصریح کرد: این نشست ها با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و توسعه فرهنگ دینی صورت می گیرد.

حجت الاسلام خطیبی اظهار داشت: توجه به پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ضرورت دارد که کلاسهای پیشگیری از اعتیاد با حضور کارشناسان امر برگزار می شود.

وی ادامه داد: همزمان با ماه محرم کارشناسان دینی از حوزه علمیه قم به منطقه آسیب پذیر امت آباد آمل اعزام شده و فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی ارزنده ای در این منطقه صورت دادند.

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل بر ضرورت آگاه سازی مردم نسبت به آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است سطح اطلاعات و آگاهی مردم در مناطق آسیب پذیر نسبت به معضلات و آسیبها افزایش پیدا کند.

عزم جدی برای اشتغال جوانان وجود داشته باشد

حجت الاسلام خطیبی اظهار داشت: اشتغال جوانان در مناطق آسیب پذیر از اهمیت بسیاری برخوردار است که بیکاری در این مناطق به صلاح نبوده و ضرورت دارد برای توسعه اشتغال گامهای شایسته ای برداشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج کار و تلاش زمینه ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق آسیب پذیر است، گفت: ضرورت دارد زمینه غنی سازی اوقات جوانان این مناطق در قالب ایجاد شغل فراهم شود.

وی تصریح کرد: فعالیتهای ارزنده ای از سوی اداره تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های مرتبط در مناطق آسیب پذیر صورت گرفته است و عزم ما در راستای توسعه فعالیتها در این مناطق است که می تواند بازخوردهای خوبی داشته باشد.

راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی بررسی شود

حسین احسانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آمل در این جلسه اظهار داشت: راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق آسیب پذیر باید مورد بررسی دقیق و شایسته قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کارهای خوبی برای ساماندهی مناطق آسیب پذیر امت آباد و رضوان 38 صورت گرفته و به حوزه های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توجه شده است.

احسانی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مردم در مناطق آسیب پذیر از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید همه امور در راستای تحقق رفاه و آرامش مردم این مناطق باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آمل ادامه داد: ضرورت دارد از همه ظرفیتها و فرصتها برای بهبود وضعیت مناطق آسیب پذیر استفاده شود تا بتوانیم گامهای خوب و شایسته ای در این عرصه برداریم.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین در بهبود وضعیت مناطق آسیب پذیر

حمزه قاسمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل در این جلسه، اظهار داشت: ضرورت دارد به مراکز آسیب پذیر و آسیب رسان توجه ویژه و شایسته ای صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق آسیب پذیر باید بررسی و حل شود که حضور در این مناطق بسیار اثربخش است و می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

قاسمی افزود: طرح پزشک خانواده شهری بخشی از مشکلات را در مناطق آسیب پذیر حل کرد و سبب شد بسیاری از افراد دارای شناسنامه و هویت شوند که افراد این مناطق مورد توجه ما هستند و خدمات بهداشت و درمان برای آنان انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین در بهبود وضعیت مناطق آسیب پذیر اشاره کرد و بیان داشت: خدمت به مردم این مناطق برکات بسیاری دارد که ضرورت دارد گامهای شایسته ای در این راستا برداشته شود.

گفتنی است، بهبود وضعیت مناطق آسیب پذیر زمینه ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی است که ضرورت دارد دستگاههای متولی توجه شایسته ای به این امر داشته باشند./1314/202/ب2

ارسال نظرات