۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۶۱۸۸۱

افشای فساد مالی سازمان اوقاف جعفری بحرین

گزارش اداره نظارت مالی و اداری بحرین از فساد مالی گسترده در اوقاف جعفری این کشور خبر می دهد.
شیخ محسن العصفور رییس اوقاف جعفری و حمد آل خلیفه پادشاه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، گزارش اداره نظارت مالی و اداری بحرین از سوء استفاده مالی سازمان اوقاف جعفری به ریاست شیخ محسن العصفور از روحانیان شیعه وابسته به دربار آل خلیفه در اموال شرعی خبر داد.

این گزارش نشان می دهد که مسؤولان اوقاف جعفری به هیچ وجه توانایی مدیریت این سازمان را نداشته و پول های خرج شده با پروژه های انجام گرفته همخوانی ندارد.

تاریخ بسیاری از فاکتورهای ارائه شده از سوی سازمان اوقاف جعفری نیز با پروژه ها مطابق نیست و این سازمان در قبال 19 قطعه زمین اشغال شده هیچ واکنشی نشان نداده است.

اداره نظارت مالی و اداری بحرین همچنین اعلام کرد که مبالغ هنگفتی برای کاشی کاری و خرید فرش مساجد پرداخت شده است.

این گزارش تأکید می کند که شیخ محسن العصفور با اساسنامه سازمان اوقاف مخالفت کرده و در اداره آن تک‌روی در پیش گرفته است به گونه ای بسیاری از ساختمان های متعلق به اوقاف را بدون دریافت اجاره به افراد سپرده است.

اوقاف جعفری بیش از 1288 واحد مسکونی و تجاری را به صورت یا بهای اندک اجاره داده و نسبت به تمام شدن مدت اجاره و عدم تمدید آنها هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

گفتنی است شیخ محسن العصفور از علمای وابسته به دربار آل خلیفه است که در این سالها به شدت از اقدامات این رژیم حمایت کرده است. 

علمای ارشد شیعه بحرین پیش از این تأکید کرده بودند که سازمان اوقاف جعفری مشروعیت نداشته و حق دخالت در شعائر دینی و مذهبی را ندارد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات