۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۶۱۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

اربعین قوت قلب مسلمانان و هویت شیعیان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین، گفت: شیعه با زیارت اربعین احساس هویت کرده و اعتماد به نفس پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به نکاتی درباره زیارت اربعین گفت: پیاده روی به سمت کربلای معلی، سیره علمای شیعه در طول تاریخ بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معمولا علمای نجف پنجشنبه ها این پیاده روی را در برنامه خود داشته اند و شب جمعه ها در کربلا زیارت سید الشهدا(ع) را قرائت می کردند و این کار در میان علمای شیعه نجف در این هزار و چند ساله رایج بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی اظهار داشت: از طرف دیگر روایاتی داریم که به زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده تأکید شده است.

وی تأکید کرد: اگر تأکید به زیارت اربعین در هیچکدام از این ها یعنی روایات و سیره گذشتگان نباشد، فعلا شعار شیعه است و باید توجه داشت که شیعیان هم کم نیستند.

رییس دانشگاه علوم قرآنی ابراز داشت: برخی تصور می کنند که شیعه در عالم اسلام یک مذهب و فرقه محسوب می شود و جهانیان فکر می کنند چون جمعیت اهل سنت از شیعیان بیشتر است، پس اسلام همان اسلام سنی است، در حالی که اسلام واقعی اسلام شیعی است.

وی بیان داشت: یک آقای شیعه در آمریکا با وجود این که شخصیت چندان متدینی هم نیست، در کتابی نوشته که من پسرم را مجبور کرده ام که حتما به زیارت اربعین و این پیاده روی عظیم برود تا بفهمد که ما جمعیت کمی نیستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این کار شخص آمریکایی از این جهت است که وقتی در آمریکا به اطراف خود نگاه می کنی معمولا سه یا چهار شیعه بیشتر نمی بینی و اکثریت بی دین، مسیحی و یهودی هستند.

وی افزود: این جوان شیعی که ساکن آمریکا است، وقتی به کربلا بیاید و ببیند که بزرگ ترین راهپیمایی ادیان مختلف جهان، مختص شیعه است، قوت قلبی برای مسلمانان و اعتماد به نفسی برای شیعیان به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان با بیان این که شیعه با زیارت اربعین احساس هویت می کند، توصیه کرد: اگر حتی هیچ دلیل شرعی برای زیارت اربعین نباشد، از نظر اجتماعی کار بسیار خوب و مفیدی است و باید ترغیب به این کار شود./840/پ202/ج

ارسال نظرات