۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۶۱۷۸۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رعایت الگوی مصرف از اصول اخلاق اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان رعایت الگوی مصرف را از اصول اخلاق اقتصادی مهم دانست و گفت: تحقق رشد و شکوفایی اقتصادی در سایه اصلاح الگوی مصرف صورت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، رعایت حلال و حرام را از اصول مهم اخلاق اقتصادی دانست و بیان داشت: در روایات اسلامی در مورد لزوم پرهیز از خوردن مال حرام و تأثیر آن در زندگی انسان، بسیار تأکید شده است.

وی  افزود: خدای متعال رزق و روزی هر شخصی را در حلال قرار داده است و انسان را دعوت به خوردن حلال و پاکیزه  است، انسان با دوری از رذایل اخلاقی همچون بخل و طمع باید خود را از حرام دور کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با بیان اینکه انسان در همه بخشها و حوزه های زندگی به الگو نیازمند است، عنوان داشت: رعایت الگوی مصرف از اصول اخلاق اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر زمان سخن از الگوی مصرف به میان می آید، ذهن به حوزه اقتصادی تبادر پیدا می کند، گفت: در این زمینه بهترین الگو، همان الگوی قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی منظور از اصلاح الگوی مصرف را بهره مندی و استفاده درست از امکانات، منابع و نعمتهای خدادادی و پرهیز از اتلاف و هدر دادن است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت اصلاح الگوی مصرف بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد اگر الگوی مصرف رعایت نشود، زحمات بخش تولید و توزیع از بین می رود.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: در تعالیم اقتصادی اسلام، تأکید فراوانی در راستای تنظیم و اصلاح الگوی مصرف شده است و از هرگونه بی برنامگی و بی حد و حساب بودن در مصرف نهی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف به معنای مصرف نکردن و تحریم قسمتی از مواهب الهی نیست، بلکه مقصود داشتن معیار، میزان و حدود در مصرف است.

رشد توسعه اقتصادی در سایه اصلاح الگوی مصرف تحقق می یابد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر رعایت تقوا و پرهیزکاری در بهره گیری از منابع و مواهب، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نیمی از معیشت است و موجب قوام زندگی انسان می شود.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف معرف هویت و شخصیت مصرف کننده، رفتار پرهیزکاران و از نشانه های ایمان است، ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف رعایت اصول لازم و ضروری است.

ضرورت فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: برای رعایت حد و اندازه در مصرف باید فرهنگ سازی شود و فرهنگ حفاظت و بهره جویی صحیح از اموال نهادینه شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات